Zážitky, akce, kamarádi   (můj milý deníčku...)
2009

Poznámky:
Nejsem-li autorem fotek, objeví se jméno po najetí myši na obrázek
Odchylky od spisové češtiny jsou úmyslné, taxe nedif.
Aby tahle stránka nebyla moc dlouhá, je potřeba na rozsáhlejší článečky s obrázky odskočit. Což je lepší taky quli tomu, že se obrázky pořád nenačítají. Zážitky jsou řazené podle data, starší roky jsou přístupné z horní lišty.

Barunka

Co bylo v roce 2009:
1.1.
MIKE
na kole Říp. Sraz byl v 10h u prodejny OTTIS Mělník. Teplota byla jen -3oC, ale byl vítr. Dlouho trvalo, než jsme se dali do pohybu. Na Říp jsme dojeli nejkratší cestou. U Rotundy jsme pokecali, počkali, až všichni dojedou, počkali, až pokecají a po hodině jsme se dali do pohybu dolů. Ti, co nevydrželi postávat, už byli mezitím doma. Zpáteční cesta přes Vraňany (hospoda) a Zelčín byla příjemná, až na ten ledový větřík. Mrzly mě nohy, kožené boty s kožešinou a dvoje ponožky nepomohly. Mrzly mě ruce, přes dvoje rukavice. Čtyři vrstvy oblečení, kryté neprofouknutelnou bundou nestačily. Možná jsem měl spát déle, než 4 hodiny, taky se pár dní necítím úplně fit. Ale hlavně to chtělo pohyb, celá akce byla příliš statická.

10.1.
Předsezónní sraz.
  • 11:30 Prohlídka nové Avie na parcele v Ostruhové ulici.
  • 11:45 Prohlídka nově otevřeného mělnického podzemí s nejširší studnou v Čechách.
  • 13.30 Předsezónní sraz, v Muzeu na náměstí Míru v sále v 1.patře,
    začal netradičně vystoupením hosta - reprezentanta ČR v ultramaratónu Ing. Martina Hunčovského, který pořád někam chodí.
    Po přestávce začal promítací maratón fotek nejen z akcí MIKE.
  • 17:00 Přesun do řecké restaurace Hestia, večeře a pokračování promítání.
    Probírání návrhu akcí na rok 2009.
24.1. pěšky Nedvězí. Procházka s KČT Mělník krásným zimním Kokořínskem na vrchol Nedvězí s kruhovým rozhledem 1.stupně.
foto Michal Třetina foto Michal Třetina

klikni na obrázky pro zvětšení

25.1. rodinohodiny Lyžování u Prahy, skiareál Chotouň, přeqapivě dobré. Škoda, že jsem si nevzal lyže, ale jen jsem přidržoval Báru.

30.1.-1.2. rodinohodiny Lyžování u Borotína, skiareál Monínec, spokojenost. Vyzkoušel jsem sedačkovou lanovku (Poma), kotvu (Doppelmayr) i talířky (Tatrapoma). Je to trošku nepříjemný pocit, křižovat zprava doleva bez zpětného zrcátka. Nikdo mě ale zezadu nesrazil.

2.2. Mělnická hospoda s Pavlem Šk a Michalem Tř, probrali jsme toho dost.

8.2.
Stodola
Stodolácké promítání fotek s rautem, vysoko vyčnívalo Okrouhlíkovo vyprávění o Nepálu.

25.2. rodinohodiny Čochtan, samozřejmě v provedení Josefa Dvořáka v Branickém divadle, velká sranda. Byli jsme tam s Helčou, Kubou a Luckou, kteří však dvojsmyslům nerozuměli, ale smáli se taky.

26.2.
KD Mělník
Víťa Dostál. Cestovatelská přednáška: Panamericana má láska (pořádal Kulturní dům Mělník).
Hodinu před přednáškou, od 17h, jsme probrali plánovanou cestu do Nepálu, trek kolem Annapuren. A po Dostálovi jsme zašli s Michalem, Dádou a HarmIvou na picu. Příjemný večer.

29.2.-8.3. rodinohodiny Harrachov. Bydleli jsme týden v penzionu za autobusovým nádražím. Bára se naučila lyžovat, chodila 5 dní do školy, 2h dopoledne, 2h odpoledne. Jezdila na lyžařském kolotoči, pak na lanovém vleku a poslední den i na talířkovém vleku.

Bára na kolotoči je třetí zprava.

klikni na obrázky pro zvětšení
V pátek večer jsem odjel do blízkého Kořenova, vrátil jsem se v neděli ráno:

6.-8.3.
HaHy
Kořenov. Z Harrachova jsem si na dvě noci odskočil pár kilometrů na príma 20. oslavu třicetin Hanky. Na sobotní odpolední běžkování jsem podcenil mázu, zbytky vosku z loňska nestačily a tak jsem se dost dřel. Večerní oslava ale stála za to. Sehráli jsme i několik hromadných scének, Masážní salon i Módní přehlídka se povedly.
Detailnější popis a fotky na HaHy webu.

10.3. vlajka Tibetu Den Tibetu.
Tibet je od r.1950 okupován čínskými komunistickými zločinci.

14.3. rodinohodiny Toulcův dvůr jsem prošel s Bárou, protože se udělalo hezky. Viděli jsme koně, králíky, prasata, husy, kohouta a slepice, krávu a kozy. Ovce jsme neviděli, zalezly.

18.3.
L+M
KD Vltavská 18:00, Praha 7 - promítání LM o cyklocestách Evropou se psem Ernestem.

21.-22.3.
KolemSvěta
Ládví - tradiční festival Kolem světa. Vybral jsem si několik přednášek, jejichž téma mě zaujalo. Někteří přednášeli zkušeně, například David Hainall - Dolomity, Lucka a Michal - Amerikou na kole, Jan Bím - Svatojakubská cesta.
Nekteří však neobratně, třeba Martin Bělocký - Jedeme vlakem z Číny do Tibetu, který o vlaku stihl prohodit jen pár vět na závěr, nebo Emil Ruml - Nepál kolem Annapuren, který nejdřív zdlouhavě půl hodiny mluvil o náboženství, pak o Kathmandu a nakonec promítl narychlo několik krásných fotek z vlastního treku se zajímavým komentářem, bohužel překotně a stihl jen půlku treku.

21.3. Bosyně. V hospůdce U Bobra byla perfektní rodinná atmosféra, kterou vytvořil personál a díky Dádě S. i 12 členů MIKE cykloklubu. Country zábavu zahájil skvělý tanečník, náš Jarda J, hned následován dalšími. Všichni návštěvníci i personál splynuli v jednu veselou rodinu. I na stole se tančilo, před pultem, za pultem, na chodbě.
Celý život asi skvělý být nemůže, tak si alespoň uděláme co nejvíc skvělých dnů. A tenhle den byl superskvělý.

Tak to jsme my!

autor foto: personál U Bobra

28.3. Bára měla 4.narozeniny, oslava byla 29.3.

2.4.
PVA
AMPÉR - (31.3.-3.4.) PVA Letňany, 9-17h. Procoural jsem veletrh elektrotechniky a elektroniky.

4.4.
MIKE
na kole PoLabím i poVltavím. Sraz byl v 9h u vývěsky v Ostruhové ulici v Mělníku. Jelikož bylo krásně, jel jsem na kole už z Prahy. V Nové Vsi jsem počkal na HarmIvu, zatím jsem si vyfotil
5ti hvězdičkový hotel SEN.

klikni na obrázek pro zvětšení
Do Mělníka jsem najel 33km, docela svižným tempem. Zato vyjížďka byla poněkud statická, prostě spíš společenská událost. Když jsme po 1h 45min najeli jen 6km, někteří se odpojili.

Podle Labe jsme dojeli k potrubnímu mostu s lávkou, přešli jsme do Dolních Beřkovic.

Po levém břehu Labe jsme se vraceli přes Hořín a historické zdymadlo. V ZOO Zelčín jsme se pokusili najíst, ale zcela přetížená restaurace po dlouhém čekání nevydala jídlo všem.
V Lužci jsme překonali Vltavu převozem, pramice má kapacitu 10 cyklistů. Přes Dědibaby a Dušníky jsme dojeli do Všestud, tady jsme sjeli na cyklostezku a dojeli k Veltrusskému zámku. Odtud jsme ale kvůli davu turistů popojeli na občerstvení do kempu Obora.
Přes historický most jsme přejeli do Nelahozevsi a po břehu Vltavy do Kralup, přes lávku na pravý břeh a po cyklotrase č.2 až do Dolu. Tady jsme se odpojili od Vltavy a vystoupali do Máslovic. Tato podivná obec je známa zablokováním stavby cyklostezky z Dolu do Řeže, cyklostezka vedoucí těsně podle Vltavy, kde plují naftové skvrny, by podle nich narušila ekologii.

V okolí Máslovic si v lese nesmíte ani zazpívat.

klikni na obrázek pro zvětšení
Postřižín, Odolená voda, Kopeč, Zálezlice.

Jelo nás hodně, ale Pépé se úspěšně staral, aby jsme se rozdělili na skupiny, potkávající se u hospod na trase.

Překonali jsme potrubní most přes Vltavu.

Ujeli jsme 75km, rozdíl mezi nejmladším a nejstarším byl 65 let.

klikni na obrázek pro zvětšení
Opět Zelčín, Hořín, přes park na starý most a do Mělníka. Odložili jsme kola. Z původních 52 nás zbylo už jen 6 a tak jsme se lehce vešli k jednomu stolu v pizzerii. Hawaii.
Pak jsem hupnul na kolo a teplou nocí jsem uháněl do Prahy. Celkem jsem ujel 141km.

10.-13.4. rodinohodiny Velikonoce - Autocamp Sedmihorky, Český ráj.
  • PÁTEK
    Hned po příjezdu do kempu někteří lachtani okusili rybník.

• SOBOTA
    na koleVýlet na Kozákov, nejvyšší kopec v okolí, byl ztížen zapřaženým přívěsem s Barunkou, která už je pěkně těžká. Převýšení 650m. Zpátky jsme jeli přes Rotštejn.

V kempu před odjezdem.
     Parkoviště u rozhledny na Kozákově.
      Bílé Krkonoše v dáli.

• NEDĚLE
    pěšky Pěšky jsme se vydali na Hrubou Skálu, Kopicův statek, Valdštejn.

Skřítek Bára.
     Kopicův statek.
      Reliéfy u Kopicova statku.

Holčičí rozprava.
     Cesta z Valdštejna.

• PONDĚLÍ
    na koleVýlet na okraj Turnova.

Bára nechce z vozíku.

klikni na obrázek pro zvětšení
18.4. na kole Pražský Parkový Okruh, 8.ročník.
Sraz u atria metra Nádraží Holešovice.

Letos jsme jeli podle Vltavy ulicí Za elektrárnou, přes Trojskou lávku a po pravém břehu Vodáckou, cyklostezkou podle Povltavské k ústí Rokytky, doprava a tunýlkem pod Libeňským mostem.

Z cyklostezky na protipovodňové hrázičce je tu netradiční výhled na Karlín i vrch Vítkov.

klikni na obrázek pro zvětšení

Projeli jsme Karlín, pod mosty jsou pro cyklisty tunýlky.

Sjeli jsme na navigaci a dojeli na nám.J.Palacha.

Přes Mánesův most jsme jeli po silnici, ale provoz nebyl téměř žádný. Po cyklotrase jsme projeli Kampu a přes most Legií jsme se vrátili na pravý břeh Vltavy. Od Národního divadla k Mánesu jsme jeli po silnici, i když chodník je tu dost široký.
U Mánesa jsme zas sjeli dolů k vodě na navigaci a zarazil nás až zábor před Železničním mostem, byla tu nějaká komerční akce. Pořadatel to na nás zkoušel a odmítl nám umožnit průjezd, až jsem se dozvěděl, že podmínkou záboru bylo umožnění průjezdu cyklistů. Projeli jsme.
Dál už jsme nerušeně jeli po pěkné cyklostezce přes Podolí až do Bráníka.

Na Mlejnku jsme od Vltavy odbočili a jeli po cyklostezce podle Jižní spojky.

klikni na obrázek pro zvětšení
Doplnili jsme energii v nečekaně akční hospůdce ABC, která dokázala vstřebat 28 cyklistů a velice rychle nás obsloužit.
Vystoupali jsme Krčským lesem a přes Roztyly až na poměrně neznámou vyhlídku nad Prahou. Po cyklostezce kolem metra Chodov, lávkou nad dálnicí a k metru Opatov.
Po značené cyklotrase jsme projeli Jižním městem. Projeli jsme Hostivařský lesopark, po hrázi nádrže, přes Švehlovu a vystoupali jsme Pražskou, lávkou nad tratí ČD a ulicemi Za dráhou a Dolnoměcholupskou kolem filmových kulis ULICE. Pěší zónou ulice Nad Vokolky a pak asfaltovou pěšinou podle Hostavického potoka do Hostavic.
Lednickou ulicí ke Kyjskému rybníku - hospůdku jsme ignorovali. Po pěšině nad tratí ČD k Hořejšímu rybníku a ulicí U Elektry přes Poděbradskou. Podle Rokytky, kde se staví nová cyklostezka na tělese bývalé železniční vlečky, jsme přejeli přes Freyovu.

Dál podle Rokytky až k Vltavě.

klikni na obrázek pro zvětšení
První loučení bylo u mostu Barikádníků. Zbytek skupinky vystoupal Trojskou ulicí a výlet jsme příjemně ukončili občerstvením u HarmIvy.
Přes nepříznivou předpověď a propršený předchozí den se zúčastnilo hodně cyklistů a akce proběhla zdárně, jediný defekt měla Hanka hned při startu. Obloha pohrozila několika kapkami, ale nepršelo. Vlastní trasa měřila 57km, já jsem včetně cesty domů ujel 81km.

21.4.
divadlo
Kean - s HaHy trocha kultury od 19h.

23.4.
cyklojízdy
na kole Velká Pražská Cyklojízda - propagace cyklistické dopravy v Praze.
Daleko lepší propagace cyklodopravy, než takovéto akce jednou měsíčně, je každodenní používání kola, například k dojíždění do práce.

25.4.
TKDČ
Jiříci ve Štěrboholích u Jirky Zemana - kecičky s kamarády. Přijel jsem s Bárou na kole se sedačkou.

29.4.-3.5.
HaHy
na kole Mže, PrSo (odPrDoS). *** popis tu bude, zatím viz HaHy.

15.-21.5.
MIKE
na kole GIRO, kouknout se i pojezdit.
***

22.-24.5.
L+M
rodinohodiny na kole Letní Cyklofest se vydařil. Široká nabídka ubytování od širáku po penzion, hospoda i přednáškový sál přímo v místě, perfektní organizace. Počasí klaplo. Trasy krásné, s možností koupání.
***

30.-31.5. na kole Brdyklikni vojenským újezdem, 2. ročník. Okružní trasa, vzniklá propojením několika oficiálně přístupných cyklotras ve vojenském prostoru Brdy.

6.6. na kole Železný Pidimužklikni - 14.ročník.

7.6. na kole Schwarzenberský kanálklikni - kde končí? Mizí někde na louce a podobné fámy jsem občas slyšel, turistické mapy lžou a tak jsem se rozhodl pro průzkum, který začal sháněním plánku nebo mapky. Průzkum byl úspěšný.

10.6. na kole Rekordní čas, trasu Jižní Město > Kbely jsem na kole projel za 30min a 17s, průměrná rychlost 28.6km/h (od domu k domu), maximální rychlost 50.6km/h.
Průměrné rychlosti MHD v Praze z roku 2007, od stanice ke stanici, tedy pokud máte zastávku před domem a spoj zrovna přijíždí:
metro 35.8 km/h, kolo 28.6km/h , autobus 25.7km/h, tramvaj 18.8km/h. zdroj.

13.-14.6.
MIKE
na kole Kokořínskem na Máchovo jezero, nocleh, jinou trasou zpět.
Velice podařená pohodová akce, pronikli jsme do mě neznámých Kokořínských údolí a roklin, vyjeli jsme na Nedvězí, odkud byl díky dobré viditelnosti nevídaný rozhled po 1/3 Čech, zazávodili jsme si na bývalém vojenském letišti v Hradčanech, objeli jsme Bezděz a akci jsme ukončili v Mělnické hospůdce.

klikni na obrázky pro zvětšení

19.-21.6. rodinohodiny Hrádek s Bárou, Hešou F a Lucinkou. Našli jsme houby, bylo dost borůvek a začaly zrát třešně, i několik prvních malin.

klikni na obrázek pro zvětšení

28.6. rodinohodiny Hrádek s Bárou a Helčou Z. Našli jsme houby, bylo dost borůvek, třešní i malin.

3.-6.7.
KČT
na kole Vídeňské cyklostezky.
3.7. ráno autobusem s KČT Mělník v 8h z Opatova do Stockerau, na kole pak ze Stockerau podle Dunaje do Vídně, přes Donauinsel do kempu.
4.7. Donauinsel, Prátr, Hundertwasserovy domy, Donaukanal, okružní cyklostezka centrem (Stephansdom), Hw teplárna, starý Dunaj, Vídeňský řízek.
5.7. S Lubem Tukorem přes Prátr, starý Český Prátr, Schonbrunn.
6.7. Park na východě Vídně, odpoledne rozloučení se zájezdem. *** doplnit, fotky

6.-8.7. na kole Dunajská cyklostezkaklikni z Vídně směrem na Linec, pak přes Český Krumlov do Prahy, natěžko a sám.

11.7. rodinohodiny Gutovka s Bárou, Helčou Z a Lucinkou. Bezva hřiště ve Strašnicích. Naučný areál. Autodrom. Lucinka i Helča lezli po horolezecké stěně.

12.7. rodinohodiny Hrádek s Bárou, Helčou Z, Hešou F a Lucinkou. V lese u betonky za Strašicemi jsme našli trochu hub a bylo dost borůvek.

16.7. U Bansethů od 18h, pokecali Mára G, Mirka H, Pavel Š, Jarda J Míla H a já při pečeném koleni.

18.-27.7. na kole Evropské cyklostezkyklikni natěžko a sám.

29.7. rodinohodiny ZOO s Barunkou. Bylo horko, prohlídku jsme dost odbyli.
Odpoledne nám domů přivezli díly dřevěného zahradního dětského domečku, tak začala stavba.

klikni na obrázek pro zvětšení

1.8. rodinohodiny pěšky Hřensko s Bárou, Helčou Z, Lucinkou i Kubou. Cestou jsme se stavili na oběd v restauraci U krále na dolním konci Ústí nad Labem - Mojžíř. Obsluha vynikající, dětem půjčila pro ukrácení čekání knížky, po obědě dostaly lízátko. Jídlo výborné.
Z Hřenska jsme šli po žluté do Tiché soutěsky, propluli jsme jí na lodičce. Lodičky v Divoké soutěsce vzala voda. Z Mezního můstku jsme proto šli po zelené až na Mezní louku a pak po červené pod Pravčickou bránu a dál do Hřenska.
Tichá soutěska Pravčická brána

5.-9.8.
MIKE
na kole pěšky Monte Pasubio 52 tunelůklikni - kombinované cyklo-pěší putování po stopách 1.světové války v Trentinu.

15.-23.8. rodinohodiny pěšky na kole Adršpachklikni, s Bárou, Helčou Z, Lucinkou i Kubou.

26.-30.8.
na kole Adižská cyklostezka
ST večer jsme odjeli obytným autem z Budějovického nám. v Praze.
ČT krátká zastávka u vily K.H.Borovského a po poledni výsadek v Brixenu, na kolech jsme po cyklostezce dojeli do Bolzana, prohlídli jsme si kousek centra (mají tu i cyklistickou "Lombard street" foto Bolzano, foto San Francisco), dál jsme se perfektní sítí cyklostezek dostali z města směrem na Merano a do Lany do kempu, bylo horko přes 30oC, ujeto 72km. Spalo se pod širákem.
Z Lany, 300m nad mořem, jsme ve spalujícím horku 34oC vyjeli údolím Ultental k jezeru Weissbrunner do výšky 1900m, kde nás překvapila Slovenská obsluha a teplota 16oC, sjezd zpátky do Lany končil za soumraku, spalo se zas pod širákem, ráno bylo 20oC.
SO ráno hrozily černé mraky, s obavami jsme vyjeli do Merána, silný vichr bral na trhu stánkařce zboží. Nezmokli jsme, ale v dálce hrozivě hřmělo a Lanu zahalil hustý déšť. Za Meránem jsme cyklostezkou vystoupali po sedmi krásných serpentinách foto. Dál jsme jeli nahoru údolím Adiže v protivětru přes Prato po perfektní cyklostezce do Mals pod Reschenpassem, 76km. Spalo se pod širákem, ráno bylo 7oC.
NE Vystoupali jsme po krásné cyklostezce k Reschenpassu, kde z jezera trčí kostelní věž zaplavené vesničky a přes sedýlko jsme dlouhými serpentinami sjeli k Innu a před Pfunds jsme naložili kola a odjeli domů.

2.-6.9.
na kole Vipiteno
ST večer jsme odjeli obytným autem od HarmIvy v Praze.
ČT dojezd do Itálie přes Brenner na základnu v kempu v Casatea 2km západně od Vipitena. Mžilo, mraky stínily výhled, přesto jsme sedli na kola a jeli jsme nahoru pěkným údolím k vesnici Ridanna, foto, tam pršelo víc, taxme jeli zpátky. 24km.
pršelo skoro celou noc, louže zalila i naše ležení a museli jsme prchnout do auta. Pršelo i dopoledne. Odpoledne jsme jeli do údolí Racines a prošli úchvatnou soutěsku Gilfenklamm s můstky přes vodopády. foto. Déšť jsme přečkali v hospodě. 19km.
SO noční bouřka ukončila deštivé a teplé počasí. Ráno slunce, bez mráčků, zima, jasno, takže byly konečně krásně vidět okolní hory, čerstvě zasněžené. Vyjeli jsme po skupinách přes Vipiteno, 950mnm, západně na passo Vizza, 2275mnm. Stoupalo se příjemně, poslední 10km úsek byl hladký tvrdý makadam. První kilometr klesání je kamenitá šotolinová cesta, těžko sjízdná, dál pak už jen pěšina, vinoucí se mezi balvany a posetá kameny, foto, kola jsme tlačili i nesli k jezeru, foto. Od jezera je asfalt. Pod jezerem stála kolona aut a autobusů u semaforu před tunelem, displej signalizoval, že červená bude svítit ještě 12 minut. Taxme jeli. Tunel je vytesaný ve skále, úzký, zdálo se, že autobusy neprojedou. Naproti nám nic nejelo, ale asi by jsme se nějak vyhnuli. Sjeli jsme do Mayrhofenu. Na rozdíl od Itálie nejsou v Rakousku naváděcí tabule na cyklostezku. Nenarazili jsme na ní, nebyl čas jí hledat. Jeli jsme po vedlejších silničkách až do údolí k Innu a dál po Innské cyklostezce do Innsbrucku. Setmělo se. Ve městě se naše dvě skupiny náhodně setkaly a rozhodli jsme se úsek na Brenner, cca 30km, zdolat vlakem. Čekali jsme na něj skoro 2 hodiny. Z Brenneru jsme jeli noční spanilou jízdu, až 65km/h, přes Vipiteno na základnu. 162km.
NE ospalý pozdní výjezd po cyklostezce přes Vipiteno na jih, před Brixenem jsme odbočili vlevo na Brunick. Pohoda, hospůdka. Odpoledne jsme naložili kola a vrátili se autem domů.

11.-13.9.
MIKE
na kole Krkonoše s Pépém.
V pátek jsme se ubytovali Strážném nad Vrchlabím v chalupě STARÁ ŠKOLA a klábosili jsme dlouho do noci.
V sobotu nás mlhavé počasí provázelo cestou na Luční boudu, z kol kapala voda. Otočili jsme se zpátky a jeli dolů do Pece pod Sněžkou, vystoupali na Černou horu a vrátili jsme se úžasnou silničkou na základnu. Ujeto 54km, nastoupáno 1700m. Nezmokli jsme.
V neděli jsme jeli do Špindlerova M,ýna, vyjeli po silnici na Špindlerovku, zpátky přes Petrovku a pak jsme projeli údolí Bílého Labe. 47km, převýšení 1300m.

20.9.
Auto-mat
na kole Velká podzimní cyklojízda. Festival Zažít město jinak.
Největší cyklojízda roku vyjela v 14:15 z náměstí Míru, jeli jsme Žitnou na Karlák, kolem Tančícího domu přes Vltavu, Strakonickou, přes Barrandovský most, zpátky po nábřeží do Podolí kolem vodárny, Sinkulovou, Nuselský most a Rumunskou. Kolem 4000 cyklistů vytvořilo kolonu o délce cca 2km. Automobilová doprava byla zastavena.
zdroj: internet
 Nuselský most

25.-28.9.
pěšky Dachstein.
Pátek: Večer odjezd autem z Prahy.
Sobota: Z parkoviště u lanovky od dolního jezera Gosausee (935mnm) jsme došli k chatě Gablonzer u horního Gosausee (1150mnm).

Dolní jezero. Nahoře uprostřed ledovec, za ním Dachstein, chata Adamek je u levého dolního konce ledovce.

klikni na obrázek pro zvětšení

Stoupající pěšina nad horním jezerem, v dálce je ve stínu dolní jezero.

Odtud jsme vystoupali k chatě Adamek (2196mnm). Ledovec a za ním Dachstein se zdály na dosah. V chatě byli většinou Češi, včetně části obsluhy.
Neděle: Výstup od Adamek Hütte, po kamenech a pak přes ledovec na Hoher Dachstein.

Poslední úsek je po ferratě, ale nahoru to šlo, i když mi při pohledu do údolí tuhla krev v žilách. Ty tečky dole na ledovci v pravidelných rozestupech jsou další skupinka.

klikni na obrázek pro zvětšení

Na vrcholu (2996mnm) bylo dost lidí, většinou Čechů.

Sestup dolů severní stěnou byl pro mě extrémně náročný. Těžký batoh s výbavou na 3 dny, včetně spacáku, jídla a maček mě odchyloval od stěny. Potkávali jsme hodně lidí a vyhýbání se na ferratě nebylo příjemné. Nějaká nána, stoupající proti mě se mě dokonce pokusila odjistit, aby prošla, ale jak se dotkla mojí karabiny, dost jsem na ní vyjel. Občas mi kolem hlavy proletěl šutr, lidi jsou paka. Na nejexponovanějších úsecích jsou ve skále ocelová stupátka, ovšem jejich rozteč je příliš velká na mé krátké nohy a navíc člověk pod sebe nevidí, takže jsem občas jen visel na ferrátě a ručkoval dolů. Ledovec pod severní stěnou měl místy trhliny, ale jen dvě místa se zdála kritická. Poslední úsek na chatu Simony je už po kamení.
Pondělí: Ze Simony Hütte jsme šli západním směrem po turistické trase 650 a 652. Cesta byla náročná kvůli povrchu, bylo to po kamenech, nahoru dolů.

Ostré pevné i viklající se kameny.

klikni na obrázek pro zvětšení
Nejdříve si zvrtla kotník HarmIva, s ovázanou nohou se jí podařilo dojít. Nad horním jezerem Gosausee si Mike vykloubil nohu dost nešťastně a byl dopraven vrtulníkem do nemocnice. Na parkoviště jsme došli už za tmy, jeli jsme vyzvednout Michala do nemocnice a doma jsme byli hodně po půlnoci.
Po všechny 3 dny bylo krásné slunečné počasí, krásné výhledy, bezvětří, teplota 5-20oC.

14.10-5.11.
CK Alpy

mapa
pěšky Nepál, trek kolem Annapuren. Program:

14.10. let OK 650 Q Praha-Londýn 12:35 13:45 (ČSA)
            let 9W 121 G Londýn-Dillí 20:45 09:45+1 (Jet Airways)
15.10. let S2 501 G 15OCT Dillí-Kathmandu 12:00 13:45, transfer do hotelu
16.10. pobyt v Kathmandu, individuální program, prohlídka města
17.10. autobusem z Kathmandu do Besisaharu (760m)
18.10. trek do Bahun Danda (1310m)
19.10. trek do Syange (1100m)
20.10. trek do Darapani (1860m)
21.10. trek do Chame (2670m)
22.10. trek do Pisang (3330m)
23.10. trek do Manang (3540m)
24.10. Manang, volný den, aklimatizace
25.10. trek do Leder (4200m)
26.10. trek do Thorang Phedi (4450m)
27.10. trek do Muktinath (3760m) přes sedlo Thorang La (5416m)
28.10. trek do Marpha (2670m)
29.10. trek do Lete (2480m)
30.10. trek do Tatopani (1990m)
31.10. trek do Ghorepani (2860m)
  1.11. výstup na vyhlídkový vrchol Poon Hill (3193m), trek do Ulleri (1960m), transfer do Pokhary
  2.11. pobyt v Pokhaře (reservní den)
  3.11. autobusem zpět do Kathmandu, noc v Kathmandu v hotelu
  4.11. transfer z hotelu na letiště, let 9W 261 G Kathmandu-Dillí 15:45 17:15
  5.11. let 9W 230 G Dillí-Brusel 03:05 07:50 (Jet Airways)
            let OK 631 Q Brusel-Praha 09:10 10:35 (ČSA)
Podrobná zpráva později.

15.11. U Bansethů jsem nedělním obědem oslavil narozeniny, príma posezení 20ti lidí od 12h do 19h. Přes své zranění se s Mílou dostavil i Jarda J. Kromě mého vyprávění o Nepálu jsme s Pépem, HaHy i Markem G probrali některé akce cyklosezóny 2010. Byla domluvena vyjížďka na 17.11., návštěva plesu TKDČ a dostal jsem pozvání Ester Kočičkové na 25.11.

Část společnosti.

klikni na obrázek pro zvětšení

17.11. na kole Bohnice byly cílem naší úterní vyjížďky. Ranní pohled přes mokré okno nebyl lákavý, ale pohled na teploměr mě odchmuřil, přes 10oC. V komorní sestavě Marek G, Pépé, Lenka Ky z HaHy, Král z Hoštice s Jaruš a já jsme z Holešovic dojeli k ZOO, tam jsme se vydrápali po naučné pěšině na kopce nad Trojský zámek i na vyhlídky na Vltavu a pronikli jsme i do Bohnické léčebny.
Už nad ZOO jsme se dostali do jakési zvláštní oblasti plotů. Najednou jsme narazili na plot a nevěděli jsme, jestli jsme vevnitř nebo venku. Náhle jsme se ocitli za plotem vevnitř placeného prostoru botanické zahrady, pak ploty uprostřed lesa, ploty na sídlišti. Snad jen plot kolem blázince byl pochopitelný. Naštěstí všude otevřené branky, někde hrozili uzavřením po sezóně (duben-listopad), ale jsou to vesměs přelezitelné ploty.

Vlhko, ale nepršelo, bylo teplo a bezvětří. Na fotce chybí Pépé, který fotil tuto i ostatní.

klikni na obrázek pro zvětšení

Volně přístupnou část botanické zahrady obývá ocelová zvěř.

Po opuštění botanické zahrady bránou v plotě jsme po chvíli v lese narazili na další plot.

Jedna z nádherných vyhlídek na Vltavu naproti Suchdolu. Tato vyhlídka je od sídliště oddělena drátěným plotem na podezdívce, který lze obejít, oba jeho konce končí volně v prostoru, a dřevěnou palisádovou hradbou s průchodem.

klikni na obrázek pro zvětšení

Turistické tabulky pro orientaci v areálu léčebny, navštívili jsme tu i ZOO koutek s opicí, kočkami, koňmi a lamami.

20.11.
TKDČ
Ples TKDČ, už 14tý, od 19:30 přes půlnoc v hotelu Svornost . se velmi vydařil. Naší uzavřené nekuřácké společnosti k tanci hrála naše oblíbená skupina DUO MAGIC.

klikni na obrázek pro zvětšení

22.11. rodinohodiny Cirkus Humberto jsme navštívili všichni, tedy kalamity family. Šapitó jsme nezbořili, i když mě klaun neuváženě vtáhl do manéže a pokusil se mě zapojit do svého programu.

25.11. Ester Kočičková. Salmovská literální kavárna. Sešla se silná cyklosestava: Pépé, Jaruš Králová z Hoštice (za Mike), Hana a Hynek Vorlovi, Lenka Kymličková, HarmIva, Jana Hubková (za HaHy), Marek Gasparovič (za TKDČ), Kalimero (za Mike, HaHy a TKDČ) s Helčou (za kalamity family) a před i po představení jsme nakousli plán příštího roku.

28.11.
L+M
Cyklofest. Cyklocestovatelský festival, opět perlil Honza Vlasák. Mimo meze vybočoval Honza Kopka – Iditarod Aljaška – extrémní závod zimní divočinou, který se jezdí, aby člověk přežil, nikoli vyhrál.

5.12.
MIKE
Tradiční Mělnický předvánoční řemeslný jarmark v prostorách Regionálního muzea, to byl prvotní impuls, ale od 14h jsme se sešli u Mikeho a proběhlo 1.čtení plánů na rok 2010 i vyprávění o našem Nepálském treku.

12.12.
Pépé
pěšky Bohnice. Vycházka Prahou, v podstatě po trase, prozkoumané 17.11. Sraz byl v 9:00 u metra Holešovice.

19.12. rodinohodiny Bio Oko, s Barunkou na dětském představení.

na kole V roce 2009 jsem na kole ujel  7121 km a nastoupal  68346 m. Několik statistických údajů (maxima).