Jazyk: český. Kódování: Windows 1250. Dialekt: pražskej.

Výsledky a obrázky jsou níže. Než si to přečtete, obrázky se načtou.

kolo Jak jsem jel Pidimuže

3.6.2000

Vypadalo to dost beznadějně. V pátek jsem měl zvýšenou teplotu a nebylo mi dobře. Tak jsem váhal, jestli jet nebo ne. Nakonec jsem si řekl, že by to těm bacilum mohlo bejt nepříjemný, a bylo.

Start měl být v 9.30. Uvědomil jsem si, že jsem si nepřečetl itinerář. Bylo 9.10. Povrchně jsem ho přelétl. Bylo 9.28. Startovalo se tentokrát s rozestupem, abysme se nepomlátili na louce, která je hned za startem a vede přes ní úzká pěšinka. Byl jsem vypuštěn jako třetí, vlastně druhý, protože Cerha starší zaspal start (fotil si to). Rozestupy byly přehnaně velké a jel jsem přes louku sám. Pak jsem zastavil, abych něco nakameroval. Kolem se přehnal Mára. Myslel jsem, že zastaví a pokecáme, ale ani se na mě nepodíval, v očích se mu leskla zlatá medaile a svištěl pryč. Jel jsem dál, ale nemohl jsem předjet M.Kamaráda, jel pomalu, protože se mu zarývala galuska do bahna.

Když jsem lez do bazénu, Mára už měl 4x bazén za sebou. Lidí v bazénu přibývalo. Každou chvíli jsem byl kopnut nebo jsem někoho kopnul. Občas mi někdo šplíchnul chlórovou vodu do krku. Omlouvat se počtvrté stejnému plavcovi mi nebylo příjemné, tak jsem měnil dráhy, abych kopal i jiné. Jeden plavec dokonce švindloval a chvílemi místo plavání chodil po dně, což je jiná disciplína. Když jsem měl 48 bazénů, Mára už lezl ven. Vyběhl velmi prudce a vletěl do dámských šaten. M.Kamarád zase shodil plavky už cestou z bazénu, aby neztratil ani vteřinu, a ukazoval tak neopálenou část svého těla. Jelikož já plavu pomalu, těch 60 bazénů, t.j. 1500m mi trvalo 45min, spousta lidí mě předhonila. A ještě jsem se zdržel filmováním.

Konečně jsem vyrazil na kolo. Hned za Volarama začalo dlouhé stoupání na Boubín. Rval jsem to do kopce a krkal chlór. Dohonil jsem mlaďochy, kluky Gaspíky, Cerhu mladšího a Johna Thormana, který byl starší, ale cizinec. Mlaďoch Cerha měl na řidítkách izolepou přilepený itinerář, tak jsem se ho zeptal, kudy jet, on řekl vpravo vlastě vlevo ne vpravo. Tak sem radši vyndal svůj. Na rozcestí U obrázku jsem mraveniště neviděl, ačkoliv bylo v itineráři. A navíc jsem měl na tachometru o 2km víc. Tak sem jel radši podle citu. Trochu jsem klukům ujel. A pak downhill (to znamená prudce z kopce dolu) z Boubína dolů. Kluci zase předjeli mně. Tak jsem to rozjel na 54km/h, přední kolo rozstřikovalo vrstvu šotoliny, štěrk mi bušil do nohou. Odpružená vidlice slastně pofukovala, tlumila rázy a umožnila mi vyšší rychlost bez nebezpečí vyražení řídítek z ruky. Prostě kolo Author Reflex shock je třída. Zatáčky byly mírné a využíval jsem celou šířku cesty. Krásný technický úsek. Šikmá křižovatka. Vyletěli jsme vpravo do protisvahu, ale cit zklamal. V itineráři je totiž - odboč ostře doleva. Těch 100m zakufrování nebylo zas tak moc. Dál už byla asfaltka, ale s písečnýma náplavama. Díky vysoké rychlosti a setrvačnosti nás nevyhodily z cesty. Chce to jen pevně držet řídítka, aby se v tom písku nezvrkly, jet nad 40km/h a nebrzdit.

Svištěl jsem po státovce dolů ze Zátoně do Lenory a předjel jsem M.Kamaráda, který měl měkké zadní kolo a jel pomaleji. Najednou koukám, že za mnou jede jen Cerha. V Lenoře mě předjel v autě kameraman Mašek&spol, pak jsem ale musel předjet zase jeho, protože brzdili před křižovatkou s hlavní silnicí, i když nic nejelo, což je z kola líp vidět, než z auta. A mám přilbu.

Na polní cestě za Lenorou mě uletělo zpětné zrcátko. Únavový lom. Jel jsem 30km/h, ostrá pravá, lávka přes Vltavu a už jsme byli na cestě Soumarák-Hliniště. Tudy vede i kratší trasa 50km, míjíme několik jezdců. Dávám si Carbosnack. Cerha jede vedle mě, drží se jak klíště, ti mlaďoši hrozně moc vydrží. Kouknu do zrcátka, kdo je za mnou a vidím pahýl. Nemůžu si zvyknout, že nemám zrcátko. Doháníme Ríšu a Kubu Nosky, jedou 50km. Jedou vedle sebe. Ríša uhýbá doleva, Kuba taky. Jedu vpravo. Kuba si to rozmyslel a jede taky vpravo. Brzdím, pravé rameno v lese, dobře to dopadlo. Za Hliništěm je s autem Iva Kamarádová, tak jí říkám, ať jede k Zátoni, že Michal Kamarád má asi problém. Ale on jel na měkkém kole až do Hliniště. A už je tu odbočka na Cazov, se zásobovací jednotkou. Piju, je 27oC.

Míjíme Kamilu M. a svištíme krásnou asfaltovou cestičkou, šířka 2m. Za tou zatáčkou bývá louže, brzdím, a byla. Za Cazovem potkáváme několik skupinek turistů. Najedou uprostřed cesty pes napříč, čumákem vlevo. Za ním asi majitel, ukazuje rukou vpravo. Nevím, jestli mě nebo tomu psovi. Je zemdlelý horkem. Radši to strhávám vlevo psovi před tlamu, aby mě nepřehlíd a pak ostře vpravo, abych nevlít do toho chlapa a pak zase vlevo, abych nevlít do kopřiv. Automobilisti tomu manévru říkají losí test. Chlap řve šajze. Asi jmého toho psa. A za chvíli přes cestu osobní auto lesáků, pravé zrcátko má v malinách, levé v kopřivách. Riskuju píchnutí a volím maliny. Řítím se z Krásné hory do Nového údolí, místy je cesta posypaná většími kameny. Okamžik nepozornosti, neodlehčil jsem zadní kolo, tvrdý náraz a duše je proražená. Cerhu posílám dál, i když mi chce pomáhat. Nad celnicí opravuju. Ještě, že to není závod. Nejdřív hledám díru, zbytečné zdržování. Předjíždí mě M.Kamarád a další a další, už je ani nevnímám. Kolem chodí Němci a říkají flikn, flikn. Tak flikovat to nebudu, dávám novou duši. A mám problémy s nahuštěním. Konečně nasazuju zadní kolo, nejde to přes brzdy, vyndavám lanko. Kolem jede Ríša Nosek a říká, ani ho tam nedávej zpátky, ať jedeš rychleji a oba se smějeme. Po 26min konečně odjíždím.

Jedu už podstatně pomaleji a opatrněji, další duši už nemám a naději na umístění taky ne. Rozdělují se trasy 50km a 100km. Vydupu kopec na Stožecké sedlo. Přede mnou krátký kopec dolu, dole ostrá pravá s pískem, mostek. Nevím proč, na hraně kopce jen tak klepnu do brzdových páček. Pravá je volná! Já tam to brzdové lanko nakonec opravdu nedal! Ještě že mám anděla strážnýho nebo co.

Cesta kolem kanálu už není, co bývala. Je dost rozbitá, tak jedu vopatrně. Kopeček k Plešnému je v pohodě, protože se jede jen k altánu. Tady by to chtělo kontrolu, aby si to lidi nezkracovali rovnou na Jelení furt podle kanálu. Drží se mě mraky much. A zase mraky turistů, prohornoval jsem je zdaleka, aby stačili uskočit. Na Jeleních vrchách jsou otevřené dvě hospody, před nimi parkují kola. Přes cestu poutač, že Gambrinus je točený. Hravě odolávám, i když je vedro. Nevzal jsem si totiž peněženku. Jedu Medvědí cestou, tam co zabili posledního medvěda. Uprostřed kopce proti mě jedou cyklisti turisti a ptají se, jestli je to správně na Ovesnou. Říkám, že jedou obráceně. A jedna paní, že ale pak jedou do Vysoké Pece. Říkám, že snad do Nové Pece.

Projíždím Stožec, na křižovatce doprava. Někdo na mě od Pstruha mává, já ale mávat nemůžu, zatáčku projíždím rychle, jedu z vedlejší silnice na hlavní a u oka mám navíc kameru. Projíždím Dobrou poprvé. Potkávám mlaďocha Cerhu, jak už jde běžeckou část. Že by švindloval a neobjel kopec dvakrát? To je cca 15km, to nemohl stihnout. Později se dozvídám, že to takhle ošidilo dost lidí. Objíždím kopec a vjíždím do Dobré podruhé. Celkem mám najeto 100km za 5hodin, nastoupáno 1300m. Slézám z kola a učím se chodit, nohy se mi pletou. Tak nevím, prej když se jezdí moc na kole, tak je člověk neplodnej. A já chtěl ještě holčičku. Ale až budu mít víc rozumu. Dávám si pivo, kecám s Čemou a Šárkou, není kam spěchat. Odkládám kameru. Beru si jiné ponožky, jiné boty a tak.

Vycházím na běžecký okruh. Mraky much. Dobíhá mě Mára, běží už ale druhé kolo. Jdeme spolu, kecáme. Mára říká, já zrychlím, mám v patách Kamaráda. A jde stejnou rychlostí dál. Prodíráme se roštím, vbíháme do Dobré. Mára je vítěz!!! Beru si kameru. Střídavě jdu, kameruju, běžím druhé kolo, 5km za 44min. Mezitím Michal Kamarád dobíhá jako druhý muž. Já jsem třetí v této kategorii. Ostatní kategorie (jako ženy, kratší trasa a tak) viz níže. Uvedeni jsou pouze ti, kdo absolvovali celou trasu včetně běhu, nebo to alespoň tvrdili.

1500m plavání, 100km kolo, 10km běh:    kdy doběhli:

Otto Linhart                  17.56
           Ondřej Řepka                  18.29
           Eliška Klingerová             20.00

Opsal jsem výsledkovou listinu, místy je trochu nejasná hranice muži/chlapci (40let), snad je to dobře. Všichni dostali triko.

Kozel
Všichni si dáte pivo a neserte mě, nebo to zejtra neujedete.
Mára
Snad to všechno klapne.
Start
A teď startujte po jednom, první je vedoucí.
Dohonit
Už jsem je dohnal, teď předehnat.
Predhonit
A jsou za mnou!

Xicht
Ale na jak dlouho?
Kontrola
Průjezdní kontrola s občerstvením.
Gambáč
Točená překážka na cestě.
Fiala v cíli
Já i kolo jsme dojeli do cíle.
Křoví
Ještě běh cestou necestou.
Kamarád
A v noci nabrat kladnou energii v příjemné společnosti u Kamarádů.

Bylo to super. Díky všem. Fi.