Zážitky, akce, kamarádi   (můj milý deníčku...)
2011

Poznámky:
Nejsem-li autorem fotek, je to uvedeno.
Odchylky od spisové češtiny jsou úmyslné, taxe nedif.

Barunka

Co bylo v roce 2011:

22.1.so
MIKE
Předsezónní sraz cyklistů v Mělnickém muzeu, hostem byla Hanka Ebertová.

6.-11.2. rodinohodiny Lipno, skiareál, chata Lanovka. s Barunkou, Luckou, Kubou a Helčou jsme si pěkně zalyžovali. Svah mírný, teploty kladné.

Pohled z okna našeho pokoje na sjezdovku.

14.2.po
TKDČ
Oslava narozenin Aleny G v Puerto Rico.

28.2.po
L+M
Mělník, Masarykův kulturní dům - promítání "Trans-America - Na kole napříč Severní Amerikou" a potom posezení v hospůdce.

9.3.st
Paleta - koncert rodinného uskupení Jakuba Slavíka - známé písničky zpoza Lamanšského kanálu - Kulturní středisko Průhon, Socháňova 27, Praha 6 - Řepy od 19:30h.

10.3. vlajka Tibetu Den Tibetu.
Tibet je od r.1950 okupován čínskými komunistickými zločinci.

15.3.út Bára byla v Satalické škole na první seznamovací hodině.

17.3.čt Na chirurgii jsem dostal škrobák, to je zavázaná noha.

19.3.so
kolem světa
Cestovatelský festival. KD Ládví Praha 8. Z víkendového festivalu jsem si z časových důvodů vybral jen jednu přednášku v sobotu ráno: Tomáš Beránek - Dvě tváře Manáslu (Nepál).

21.3.po
VBN
Všechny barvy Nepálu - vernisáž výstavy fotografií (InGarden, Nad Primaskou 45, Praha 10 - Strašnice). Fotek tam moc není, Marek S má daleko lepší, ale doprovodný film "Příběh Tamanga" od Davida Svárovského, který promítli při vernisáži, stál za to.

26.3.so
L+M
CYKLOFEST PLUS 2011 - festival cyklistiky Cyklofest jako doprovodný program veletrhu For Bikes v Praze-Letňanech.

27.3.ne Bára - oslava 6. narozenin (28.3.).

29.3.-1.4.
BVV
AMPER, veletrh elektroniky, Brno je moc daleko, kašlu na něj.

31.3.čt na kole Koliba Dolínek, tradiční cyklosetkání. Jel jsem z Jižňáku, je to 40km. Od Trojské lávky s Králem z Hoštice a HarmIvou podle Vltavy a přes Větrušice.
Do Kbel pak dalších 20km, přes Sedlec, Bořanovice a Hovorčovice, což je celkem 60km, tedy docela dost.

2.4.so rodinohodiny Bludiště, doba ledová, Matějský lunapark (pouť to opravdu nebyla) s Barunkou na Holešovickém výstavišti.

Mamut.

Kvalitní zrcadlové bludiště. Východ, viditelný vpředu, je ve skutečnosti úplně jinde.

klikni na obrázky pro zvětšení

7.4.čt na kole Koliba Dolínek, tradiční cyklosetkání. Místo cyklostezek jsem jel z Pankráce po magistrále k Bulovce, pak po výpadovce č.608, čímž se trasa zkrátila ze 40km na 28km a z 3:20 na 1:40. A to byl šílený protivítr.
V Dolínku se nás sjelo 8. Zpátečních 20km jsem jel pod 50min, přes Klíčany, Bášť a Líbeznice, vítr se sice utišil, ale ne docela.

9.4.
HaHy
na kole Z Hnízda do Svijan. Jeli jsme většinou proti nepříjemnému a vysilujícímu protivětru z Mladé Boleslavi přes Kolomuty, Husí Lhotu, Kněžmost, Dneboh, Svijany k zámku Sychrov a zpátky do Svijanské pivovarské hospody. Zdolal jsem kvasnicové i černé pivo, přímo u pramene chutná dobře. Zpátky jsme jeli zhruba podle Jizery přes Koryta, Mohelnici, Mnichovo Hradiště, Novou Ves s odbočkou na Klokočku. Vystoupali jsme od Jizery a zahrádkářskou osadou jsme vjeli do Hnízda.
Zmoženi větrem a pivem jsme šli spát poměrně brzo.
V neděli byla pěší prohlídka Mladé Boleslavi, se všemi vyhlídkami, takže jsem si pospojoval útržkovité znalosti města v celek.

Ve Svijanské hospůdce.

Mladá Boleslav.

12.-15.4.
ABF
ELECTRON, veletrh elektroniky, Letňany. Zklamání. Měl jsem jet na Ampér do Brna.

16.4.so rodinohodiny Exkurze do Auto-Škoda Mladá Boleslav s Barunkou. Viděli jsme odlévání dílů motoru z kovu, lisování dílů karosérie, sváření karoserie roboty, montážní linku.

***video roboty

16.4.so
TKDČ
Jiříci - večer jsem se na chvíli stavil (kolmo) na zahradě Jirky Z ve Štěrboholích na oslavě Jirků.

21.4.čt na kole Koliba Dolínek, silná účast. Jel jsem opět jinudy, ze Kbel přes Bášť a Panenské Břežany, kolem Heydrichovy vily s kamennými kanci.

22.-25.4.
na kole Vsetínská Bečva.
So V noci jsme dojeli autem do Štítné nad Vláří před ubytovnu v bývalém JZD. Ráno přijel ještě Emil a poněkud opožděně jsme vyrazili na kolech. Do Brumova-Bylnice jsme jeli kvůli opravě mostu kus po panelce. Vyjeli jsme na Královec k rozhledně. Oběd v rekreačním středisku Královec jsme pro naprostou neschopnost personálu (mimoň 1.kategorie) vzdali a po terénní turistické pěšině jsme kola svedli do Hlubokého údolí. V Návojné nám místní hospodu nedoporučili, v Nedašově měli jen pití. Zato jsem vytěžil okolojedoucí cyklisty. Jeli totiž ze Slovenska a poradili nám zpáteční cestu.
Vyjeli jsme na sedlo Nad Nedašovou Lhotou a sjeli do Červeného Kameňa na Slovensku. Odtud nově vyasfaltovanou prudce stoupající lesní cestou až na Vršatec. Kruté stoupání bylo místy přes 20% a tak někteří kolo vedli.
Díky radě cyklistů jsme zpátky nejeli po stejné trase, ale po turistické značce. Stoupající polní cesta ušla, mírný sjezd po tvrdé louce taky, ale lesní pěšina s popadanými stromy byla docela protivná, některé úseky mezi překážkami byly tak krátké, že se nevyplatilo sednout na kolo.
Vjeli jsme do zajímavé vsi Sidonie, hranice tu prochází prostředkem silnice nebo mezi domy, to se úřady vyřádily.
Zpátky do Štítné jsme doleji zase přes Brumov, ale konec dne to nebyl. Jeli jsme na návštěvu. Aby jsme se vyhnuli kopci a silnici, zkusili jsme cyklotrasu podle mapy Shocart, ale míto asfaltové cesty Popov-Jestřábí bylo ve skutečnosti pole.
Dojeli jsme do Šanova k nynějším majitelům staré dobré Avie. Pořád jezdí do ciziny. Byli jsme královsky pohoštěni, jsou to velice příjemní lidé. Zpáteční noční jízda do Štítné po silnici se mi zdála rychlá a krátká, líh je zkrátka dobré palivo.
Ne Přesunová etapa. Z Popova do Bohuslavic po docela sjízdné polní cestě a pak po silniče přes Vlachovu Lhotu do Valašských Klobouků. Radši jsme se naobědvali předčasně, než vůbec. Kus jsme jeli po hlavní, do Střelné pak přes Študlov. Vjeli jsme na Slovensko a cesta z kopce rychle ubíhala. Až do Lazy pod Makytou, tam jsme odbočili vlevo do kopců. Před námi hřmělo a blýskalo se, preventivně jsme se schovali v hospodě.
Po krátkém deštíku jsme pokračovali, stoupání se přiostřilo. Vyjeli jsme až na Kohútku.
Do hospody za námi přijel i Pepa Honz. Cestou dolů jsme chytli déšť, kapky řezaly do obličeje a skoro jsem neviděl na cestu. Občas jsme se schovali do autobusové čekárny, ale jen jsme prostydli.
V Novém Hrozenkově jsme narazili na Cyklostezku Bečva a po zaváhání jsme po jejich skoro dokončených úsecích zmoklí dojeli do Velkých Karlovic do špatně vybaveného kempu Machůzky.
Cyklostezka Bečva má celkem 141km a skládá se ze tří úseků: Rožnovská Bečva, Vsetínská Bečva, Bečva po soutok s Moravou. Zatím (2011) není dokončená.
Po Vystoupali jsme na Kasárne pod Velký Javorník. V hotelu Fran jsme se dobře najedli, obsluha vynikající, tedy profesionální a přátelská.
Malý okruh jsme dokončili přes Kopanice a Makovský průsmyk. Hned po dojezdu začalo pršet, místy sněžit, kola jsme nakládali až po delší přestávce.
***fotky, mapy, profily - extra článek

29.4.-1.5.
HaHy
na kole OdPrDoS Jizera - od pramene do soutoku.
*** podrobnosti budou

7.5.so rodinohodiny Národní MuzeumBárou. Báře se líbily barevné kameny, barevní motýli, kostry (hlavně velryba).

7.5.so rodinohodiny Dendrologická zahrada Průhonice s Bárou. Už bylo skoro všechno odkvetlé.

Bára má stromolezecké období.

Výstavka (část) sošek Afrického autora.

Romantika.

Průhonické miniStonehenge.

klikni na obrázky pro zvětšení

8.5.ne rodinohodiny Hrádek s Bárou. Mrazy poničily hodně keřů a stromů.

14.5.so rodinohodinyna kole Káraný.. Bára a Helča se projely na bruslích po cyklostezce podle Labe z Lázní Toušeň kousek směrem na Boleslav a já za nimi běžel. Ale pak jsme sundali z auta kola, dojeli jsme do Boleslavi, přes starý most na pravý břeh a polními cestami podle Labe do Káraného. Bára se na špatné cestě držela překvapivě dobře.
Celkem ujeto 13.5km.

Na levém břehu je bezvadná cyklostezka s luxusními odpočívkami.

15.5.ne
Kalimero
na kole Pražské Parky a cyklotrasy. Měli jsme kliku na počasí, ráno to vypadalo hodně tmavě. Ale kdo se odvážil, nelitoval, nepršelo nám, bylo ideálních 15oC a bezvětří. Kdo ráno zaváhal a nejel, určitě litoval. Večer jsem se dozvěděl, že ve Kbelích přes den pršelo.
Nejdříve jsem zajel k metru Ládví na předsraz a popojeli jsme do Roudnické. Odjezd byl přesně podle plánu v 9:30.
Z Roudnické jsme jeli po chodníku k poliklinice Prosek, Lovosickou a Terezínskou, lávkou nad dálnicí do Letňan, cyklopruhem po Tupolevové, Veselskou podle Avie, cyklostezkou přes nový Letňanský park do Kbel, cyklostezkou přes nový Kbelský park a novým tunelem pod tratí, kolem letištních světel do Satalic, do obory s památným stromem. Jsem tam často, ale tentokrát mi strom připadal zvlášť majestátný. Jeli jsme pak cyklostezkou pod Vysočanskou radiálou a kousek přes pole na Černý Most, pěším mostem nad CHlumeckou, klesli šnečí rampou u metra, překonali dálniční nájezdy po cyklostezce. Horní Počernice (Slatiňanská, Vysokovská, Běluňská, K Berance), cyklostezka kolem tvrze Hummer do Klánovic, Klánovice (Jeníkovická, Lovčická, V Soudním), Klánovickým lesem (Štamberk) a zpátky do Klánovic.
Naobědvali jsme se v lesní restauraci na kraji Klánovic, byli jsme jediní hosté.
Pokračovali jsme kolem nádraží a pak po modré turistické kolem golfového hřiště Přírodním parkem Klánovice-Čihadla, Nové Dvory, dál po neznačené cestě, po překonání silnice Běchovice-Xaverov opět po modré Xaverovským Hájem a po cyklotrase A258 mostem přes rychlostní okruh R1 do Dolních Počernic, po silničce zpátky podle Xaverovského Háje, tunýlkem pod D11 do Horních Počernic a po cyklostezce jsme se vrátili k metru Černý Most.
Projeli jsme cyklostezku na tubusu metra, podchodem pod Broumarskou, kolem Kyjského rybníka, zahrádkářskou kolonií pod Průmyslovou ulicí, Vysočanskou drážní cyklostezkou, cyklostezkou podle Rokytky do Libně a po cyklostezce do Troje, kolem plavebního kanálu, objeli jsme kolem ZOO a stoupali za botanickou zahradou do Bohnic. Závěr stoupání je tu velmi strmý a úzký, když pak nevypne klipsna, je zle. Olštýnskou jsme najeli na cyklostezku v Lehnické, projeli Čimický Háj a po cyklostezce podle Žernosecké k metru Ládví.
Někteří se odpojili, ostatní dojeli do Roudnické.
Přijeli jsme za světla, včas a čekalo nás pohoštění u HarmIvy.
Popis cesty, mapka a fotky jsou také na HaHy. Nevím, jak to Hynek stihl nafotit, když jsme pořád jeli.
*** tady budou snad taky

19.5.čt na kole Koliba Dolínek, Wodolka.
Práce mě zdržela, tak jsem do Dolínku docela hnal, 18km ze Kbel za 46min. Přes Letňanský park do Čakovic, Líbeznice, Bášť, kolem Heydrichových kanců.
Bylo nás pět.
Zpátky hrozily bouřkové mraky, tak jsem hnal taky, tentokrát za 41min, průměr 26km/h. To je asi můj traťový rekord.

22.5.ne rodinohodiny Oslava narozenin. Odpoledne.

22.5.ne
TKDČ
Oslava narozenin 340. Večer. Theatro Music Club.

26.5.čt na kole Dolínek.
Jel jsem z Jižňáku kolem Kobyliské vozovny, od vozovny s Mílou, Ivou a Lenkou přes Sedlec.

Na Dolínku byli nováčci Míla a Jarda. A potápěč Vlasta.

klikni na obrázek pro zvětšení

28.5.so rodinohodinyna kole Kolín. Bára ujela na kole celkem 20.5km po trase Nymburk - Poděbrady po pravobřežní cyklostezce, zpátky po levobřežní. Lucka na bruslích.

Po levém břehu zpátky.

Pak jsme popojeli autem do Kolína do aquaparku. Mají tam mírné skluzavky i tobogán, nebál jsem se ani já.

29.5.ne rodinohodiny Hrádek s Bárou. Na ořešáku vyrazily nové listy. Nezmrznul.

2.-3.6.
TKDČ
Pánská jízda. Sešli jsme se v KuříchVodách a popojeli jsme na Hradčanské letiště. Prakticky poprvé v životě jsem si nasadil kolečkové brusle a ujel jsem 2.5km. Auty jsme přejeli do Starých Splavů a zbytek večera strávili v hospodě.
Já jsem se musel vrátit do Prahy, ale v pátek dopoledne jsem byl zpátky, protože cyklovýlet jsem si nechtěl nechat ujít. Objeli jsme oboru a na letišti zkoušeli maximální rychlost, podařilo se mi jen 43km/h. Přes Ralsko jsme se dostali na cyklotrasu 241 a obloukem k hájovně Skelná huť. Odtud lesní pěšinou k silnici a do KuříchVod, do jediné a blbé restaurace na oběd. Zpátky po Staré Lipské Cestě a Dělovou cestou do Starých Splavů. Dokonce jsme potkali mateřskou školku s Bárou na výletě, ale vyhnul jsem se lesem, aby mě Bára neviděla.

3.-10.6. Bára byla ve Starých Splavech - "školka v přírodě".

6.-28.6. jahoda Jahody v Kunraticích.

8.-12.6.
MIKE
na kole Brennerklikni Nová cyklostezka z Brenneru do Vipitena. Průzkum Val di Fleres (Colle Isarco). Passo di Vizze 2251m. Cyklostezka do Brunica.

16.6.čt na kole Dolínek.
Jel jsem z Jižňáku po ulicích, protože kvůli stávce dopravců byly ulice volné a cyklostezky plné.

Na Dolínku byli...

klikni na obrázek pro zvětšení

18.6. rodinohodiny na kole S Helčou Kbely > Radonice > Zápy a po cyklostezce > Lázně Toušeň > Brandýs > Kostelec a po silnici Mratín > Třeboradice > Čakovice > Kbely.

19.6.ne rodinohodiny ZOO s Barunkou a Helčou.

25.6.so
HaHy
na kole Polífka Kralupy. Popis a foto na HaHy.

26.6.ne rodinohodiny Kino, Pan Popper a jeho tučňáci, byli jsme kupodivu všichni.

30.6.čt Kolo.
Pár let jsem uvažoval o novém kole, ale vždycky jsem si řekl, vždyť to staré ještě jezdí, tak ho nemůžu jen tak odložit, jako kdyby to byla manželka. Pár drobných vad se sice projevilo, ale nebylo to nic vážného. Prasklinu hlavového složení podržela hadicová spona, stržený závit jedné matice hlavového složení zachraňovala kontramatice, probroušenou šlapku jsem plánoval vyměnit, velká vůle přední vidlice mě trochu vadila, ale jelo to, rozviklané sedlo jsem bral jako výhodu. Taky se ke stáří docela sesychám a kolo, které bylo kdysi akorát, je teď nějak zbytečně velké.
Vždycky, když jsem začal uvažovat o novém kole, to staré to vytušilo a jelo jako ďas. Diskuze s kamarády na téma nové kolo způsobila, že domů jsem i přes protivítr dojel v rekordním čase. Kolo jezdilo bez závažných závad, jen jsem vyměňoval brzdové špalky a řetěz. Přes 4000km bez defektu. Bezúdržbové kolo.
Včera večer jsem ale opět prohlížel na internetu kola. Autor, ForEver, Apache. Líbil se mi například Apache Wakita, za 23 tisíc, ale má zranitelné diskové brzdy a ty se špatně opravují v terénu. Brzdí sice lépe, ale vzpoměl jsem si na kamaráda, který říkal, že brzdí jen srabi.
Další model Apache Kolla už má V-brzdy, jinak je skoro stejný. Cena je 17500. Chtěl jsem ho omrknout v reálu, tak jsem zadal příteli Googlovi vyhledat prodejnu, kde ho vedou. Našel. A měli zrovna slevu, necelých 14000 tam stál letošní model. Nádherně červenobílý. Prověřil jsem geometrii a velikost rámu, dobrý. Kliknul jsem na "KOUPIT". Z kolárny jako by se ozval vzdech.
Dneska ráno kolo jelo do práce nějak divně. Smutně. Občas v něm zapraskalo. V práci jsem proto zkontroloval výplet, v pořádku. Dopoledne telefonát. Z prodejny mi oznámili, že můj Apache Kolla je připraven. Za pár minut se z předsíně ozvalo lupnutí. Běžel jsem ke kolu. U středového složení prasklina do půlky trubky! To kolo puklo žalem. Sedl jsem na něj a vydal se na jeho posledí cestu, z práce domů. Jel jsem pomalu, očekávaje odpadnutí středu a kolaps. Ale stařeček mě dovezl až domů. Jako vždycky.

Toto je nahý Apache Kolla

klikni na obrázek pro zvětšení

1.-2.7. na kole Přesun Frýdlant nad Ostravicí -> Nové Mlýny.
***
3.-7.7.
HaHy
na kole OČ1 Nové Mlýny -> Frýdlant nad Ostravicí.
***

9.-14.7. rodinohodiny Hrádek s Bárou. Navštívili jsme také Plzeňskou ZOO včetně Dinoparku a kaolínový lom u Horní Břízy.

Malinové hody.

Dinopark.

Kaolínový lom.

23.-29.7.
pěšky Zuberec, chata Zverovka. ***

4.8.čt na kole Dolínek. Tentokrát jsem vyjížděl ze Smíchova, přes Kampu a Stromovku. Přede mnou dešťová clona. Vjel jsem do ní během stoupání ulicí Pod Havránkou. Zůstal jsem stát v úvozu pod keřem, déšť byl silný a blesky kolem dokola. Nepromokavou bundu jsem měl, hromosvod ne. Počkal jsem proto, až se bouřka vzdálila. Úvoz se mezitím změnil v potok, proud vody bral i menší kameny. Když déšť zeslábl, pokračoval jsem. U Vozovny jsem odolal pokušení stočit se k domovu. Pršet přestalo až v Panenských Břežanech, kudy jsem projížděl kvůli bahnitosti zkratky.
Obával jsem se, že budu v Dolínku sám, ale deštěm přijeli i ostatní a bylo nás 9.

8.8.-12.8. rodinohodinySchöneck. Hotel Ifa má vlastní akvapark, kde jsme trávili zhruba 2h denně. Nemá na pokojích internet, takže jsme se pořád museli na všechno ptát. Naše ložnice byla kobka bez oken.
V úterý jsme lezli po opičí lanové dráze v lese u hotelu, stálo mě to dost přemáhání. Mají i dětskou variantu a Bára jí prolezla bez problémů 4x. Odpoledne jsme si prošli město Schöneck.
Ve středu jsme jeli do Lengenfeld/Plohnu do zábavního parku Freizeitpark-Plohn. Na prozkoumání všech 70ti atrakcí celý den málem nestačil. Jeli jsme na motorové lodičce, na horské dráze, v plovoucích kmenech, sjížděli tobogány, prolezli nádherně udělané kouzelné chýše, jeli dětskou mašinkou, dětskou horskou dráhou, Bára jela v autodromu, lesní skřítkovou dráhou a na kolotoči, jeli jsme i velkou mašinkou, pak další horskou dráhou, prošli les s pohádkovými chaloupkami a pluli na vorech mezi dinosaury.
Ve čtvrtek jsme jeli do Eibenstocku na bobovku, dětský koutek a prolezli jsme pěkné bludiště.
Cestou z bobovky jsem zahlédl vysoké pilíře zrušeného železničního mostu u nádraží Schönheide Süd, opsal jsem si odkazy www.via-wilzschhaus.de a www.schienen-express.de, za prozkoumání by stála i úzkokolejka Cranzahlu-Oberwiesenthal.

Lanová dráha, Bára v nižším patře vepředu vlevo dole.

Kouzelná chýše s atrakcemi, prolézačkami, tobogány (Plohn).

klikni na obrázky pro zvětšení

18.8.čt na kole Dolínek. Jel jsem z Jižňáku přes Pankrác a po magistrále, co nejkratší a nejrychlejší trasou.

19.,20.8.
HaHy
na kole Noční Prahaklikni Večerní Petřín a denní Karlštejnsko.

21.8. rodinohodiny Vyzvedli jsme Kubu ve Slavětíně nad Metují a koupali se na koupališti v Opočně.

25.8.čt rodinohodiny ZOO s Barunkou.

Bára vyleze všude, kam to jde.

Ze ZOO jsme odjížděli (autem) v 17:30, takže jsme to vzali rovnou přes:
25.8.čt na kole Dolínek.

Netradiční sestava.

klikni na obrázek pro zvětšení

27.8.so rodinohodiny Byli jsme s Bárou a Helčou v lese za Starou Boleslaví na výletě, ukončeném deštěm.

28.8.ne rodinohodiny Byli jsme s Bárou a Helčou v lanovém centru ve Vysočanech. Za hodně peněz málo muziky.
Bára na stěně.

klikni na obrázek pro zvětšení

1.9.čt Bára nastoupila do 1.třídy.

První cesta do školy.

4.9.ne
Praha 6
Dalibor v Šárce. Národní Divadlo uprostřed lesa. Přírodní kulisy, perfektní zvuk, opravdoví koně.
na kole.
*** doplním o foto.

10.9.so rodinohodiny Byli jsme s Bárou a Helčou a Zajdama na Proseku na dětském lanovém hřišti, dopravním hřišti a ještě na pěkném dřevěném hřišti. Já jsem ještě v mezičase stihnul Den otevřených dveří na Vysočanské radiále.

11.9.ne rodinohodiny na kole Byli jsme s Bárou a Zajíčkama v miniZOO Zelčín a pak jsme projeli 13km z 19km dlouhé nové cyklostezky Zelčín-Vlíněves-Horní Počáply. Na unikátním Hořínském zdymadle jsme pozorovali provoz. Otočili jsme se za ostrou zatáčkou za Dolními Beřkovicemi a jeli jsme zpátky k autu do Zelčína.

Bára.

klikni na obrázek pro zvětšení

16.9.čt na kole Dolínek, byli jsme jen 3, J6, já a nováček Marek Sp.

17.9.so na kole Cyklozvonění - hvězdicová cyklojízda po pražských cyklostezkách a cyklotrasách s cílem a programem v prostorách budoucího A-parku, U Ledáren v Braníku.
Pořadatelem byla Praha 4, odpůrkyně cyklistické dopravy a na akci to bylo znát.

22.9.-3.10.
MIKE
na kole Apeniny, napříč Itálií od Gargana po Pompeje, Vesuv.
*** doplnit popis Zatím krátký report (SMS z akce), celková mapka, fotky ve fotogalerii.
  • 23.9. 17:41 Dojeli jsme autem na poloostrov Gargano, ostruhu Italské boty. 28st, slunce. Chcíp tady pes, je po sezóně. Od teď už jen na kole.
  • 24.9. 16:53 Včera koupel v moři s medúzami, kraby. Noc na pláži, vedro, komáři. Dnes na kole Rodi Garganico, Peschici, kemp za Vieste. Pohoda, 70km.
  • 25.9. 19:26 Okruh přes NP Foresta Umbra (Temný Les). Jeli jsme i po zrušené silnici, která není v mapě, občas jsme nevěděli, kde jsme, v NP kamenité cesty.
  • 26.9. 19:46 Po ranní bouřce jsme za občasného mžení projeli po silnici rezervaci Foresta Umbra, projeli město Monte St Angelo, tyčící se 800mnm. Manfredonia.
  • 27.9. 19:27 Vjeli jsme do vnitrozemí, u Cerignoly a před Lavello na úzkých silnicích hustý provoz kamionů s úrodou. Úžasná Rapolla na kopci. Rionero mží.
  • 28.9. 21:04 Jeli jsme od jezera Monticchio, pod Calitri kamiony, pak super přes Calabritto, stoupání přes 1000m v NP Monti Picentini, k moři u Battipaglia.
  • 29.9. 19:14 Podle moře na sever, přes Salerno, pak římsovitou silničkou po pobřežních skalách nahoru dolů, vesničky přilepené nad mořem. Kemp před Viko.
  • 30.9. 19:50 Odpadky všude, smrad, líni Italové, pro které je pohybující se vlastní silou cyklista exot. Pompeje super, ale areál nepočítá s parkováním kol.
  • 1.10. 18:10 Opustili jsme kemp u Vica, vyjeli jsme na Vesuv a prošli jsme se po hraně kráteru. Jsme v kempu Pompei v Pompejích, je 24st, pohoda.
  • 2.10. 13:50 Trochu jsme pěšky courali po Pompejích, kupovali suvenýry. Naložili jsme kola a v 12:40 jsme vyjeli domů.
  • 3.10. 21:56 Jsme doma.
6.10.čt na kole Dolínek. Čas mezi koncem pracovní doby a setměním se zkracuje. Jel jsem pro urychlení z Jižního města po magistrále. Auta sice stála, kvůli nehodě před Hlavním nádražím, ale mezi 1. a 2. pruhem se vytvořila cyklostezka.
Na Dolínku nás bylo 5.

14.-16.10.
HaHy
na kole Konec sezóny. DDM Bezdědice.
Jelikož jsou Bezdědice v cyklodosahu, rozhodl jsem se přijet na kole. Druhá skupinka vyrážela z Prahy v 13:30, já musel něco dodělat v práci a i když jsem oželel oběd, vyjel jsem až v 14:40. Druhá skupinka s Ivou, Míšou a Frantou z Hoštice pojedla v Mělníku, čímž se zdrželi a rozdíl 1:10 byl vyrovnán. Potkali jsme se v Kokořínském údolí u Grobiána, kde jsem pro změnu poněkud pozdně poobědval i já. Do Kokořínského údolí jsem vyzkoušel novou trasu, Neratovice - Tišice - Vavřineč - Jelenice - Mělnická Vrutice. Z Ráje do Nosálova jsme omylem jeli přes Romanov a Mšeno, ale bylo to stejně jedno, tma už byla. Do Bezdědic jsme pak trefili napoprvé, přestože cestou chybělo pár směrovek. Ale poslední jsme nepřijeli.
V sobotu nám počasí přálo. Jeli jsme přes Vísku a Bělou pod Bezdězem do Bezdězu, po obědě U Výra pěšky nahoru na hrad. Vyhlídky nádherné. Na zpáteční cestě jsme projeli pohádkový Žďár. Škoda, že den je už tak krátký.
Nedělní okruh vedl přes Vrátenskou horu s výstupem na rozhlednu, Mšeno s obědem U Zlatého lva. Ve Stránce se naše Pražská sekce odpojila a jeli jsme domů. Naše skupinka se postupně štěpila, poslední se už v Praze odštěpil Sucháč. Přijel jsem ještě za světla.
Další podrobnosti (mapy, fotky) jsou na webu HaHy, pár fotek viz FotoGalerie.

22.10.so rodinohodiny HrádekBárou a Helčou.

Dvojjablko. Dva bubáci, jedna stopka z prostředka.

klikni na obrázek pro zvětšení

26.-30.10 rodinohodiny SportHotel Barborka s Bárou a Helčou.

6.11.ne
MIKE
pěšky Vycházka Kokořínskem s Mikem - Kam na kole nemůžeme, tentokrát se srazem a ukončením v Sedlci u Mšena.
FotoGalerie

12.11.so rodinohodiny Divadlo kouzel v Líbeznicích na "S kouzly kolem světa" s Bárou.

15.11.út
Lungta
19h, Tibet, diashow a vyprávění, v malém sále KD Krakov, Praha 8.

18.-19.11.
Královská zabijačka, Hoštice.
FotoGalerie

20.11.ne rodinohodiny Kino s Bárou, Luckou a Kubou. Spy Kids 4: Stroj času.

25.11.pá konopí Cannafest Prague 2011, 25.-27.11., mezinárodní konopný veletrh v České republice.
Nesmyslná kriminalizace konopí, kdysi rozšířené užitečné rostliny. Policejní státy USA neuspěly s prohibicí, ale exportovat kriminalizaci konopí do Evropy se jim daří.
Výstava mě trochu zklamala. Jen nepatrnou plochu zabírali prodejci výrobků, jako mastiček nebo tepelné izolace, ale konopné košile ani provazy jsem neviděl a že peníze jsou tištěny na odolném konopném papíře ví asi málokdo. Spíš jsem si připadal jak na zahrádkářské výstavě: hnojiva, semena, zavlažovače, regulátory.

26.11.so Festival Kolem Světa, 26.-27.11. Praha KD Ládví.
Viděl jsem: Lucie Kovaříková a Michal Jon - Národní parky Patagonie; Zdeněk Skořepa - Unikátní cesta do Mustangu:
Oblast údolí Naar Phu je cizincům otevřena teprve šestý rok. Je dobře hlídaná a vyžaduje se zvláštní permit. Nastupuje se do ní z treku kolem Annapurnen v Koto. Její přitažlivost spočívá v náročném výstupu velmi strmě zaříznutým údolím do dvou velkých vesnic Naar a Phu ve výšce 4200m. V Naar začíná unikátní přechod na západ do horního Mustangu. Cesta vede 6 dní pustou a čistou himálajskou přírodou přes 5595m vysoké sedlo Teri Bhanjyang. Po dalších dvou dnech se dojde do Lo Manthangu. Potom již následuje známá cesta Mustangem dolů na jih do Kagbeni a Jomosonu.

3.12.so
L+M
Cyklofest, KD Krakov, Bohnice.

11.12.ne pěšky Slatiny, předvánoční procházka Prahou s Jardou Jelínkem.
Sraz byl v 10h na tramvajové zastávce Slavia ve Vršovicích. Šli jsme územím bývalého lunaparku Eden kolem haly Slavie, podjezdem pod tratí a k Sedmidomkům. Dál přes historickou kolonii Slatiny, kolem rozvodny i školy z filmu Obecná škola. Kolem výhledu na zrušené seřaďovací nádraží Vršovice do starých Záběhlic, k Botiči a okrasnému rybníku Hameráku. V tamní restauraci dobrý oběd.
Potom proti proudu Botiče, kolem záběhlického zámku, přírodním parkem "meandry Botiče" přes Trojmezí do Hostivaře.
Zajímavý Jardův detailní popis navšívených lokalit vyslechli cyklisté ze spolků MIKE a HaHy, Michal Jón i další, včetně několika miminek (Dáša Likusová 2ks, Uhlířovi a další) a jednoho psa.

18.12.ne
 zemřel Václav Havel

21.12.st Smuteční pochod na Hrad.

28.12.
HaHy
Dědeček automobil, divadlo, Mladá Boleslav. Před divadlem nás Hynek provedl naučnou stezkou po městě od Vorlího Hnízda do hospody.

29.12. rodinohodiny Kino - Kocour v botách 3D, šel jsem jen s Kubou. Šli jsme Černý Most pěšky (5km za 56min), zpátky taky.

31.12. rodinohodiny Silvestr ve Kbelích, u Studených.

na kole V roce 2011 jsem na kole ujel  7776 km a nastoupal  70331 m. Několik statistických údajů (maxima).