Zážitky, akce, kamarádi   (můj milý deníčku...)
2010

Poznámky:
Nejsem-li autorem fotek, je to uvedeno.
Odchylky od spisové češtiny jsou úmyslné, taxe nedif.

Barunka

Co bylo v roce 2010:

9.1.so
PéPé
pěšky Český krasklikni Pěšky z Karlštejna.

23.1.so
MIKE
2.čtení plánu cykloakcí na rok 2010.

30.1.so
Předsezónní sraz cyklistů v Mělnickém muzeu, pak i v hospodě, promítání fotek z minulé sezóny.

10.1.-1.3. Zima. Globální oteplení se lokálně nekonalo. Únor bílý, pole sílí. Březen, za kamna vlezem. Nic mimořádného, 12.3.2005 jsme se v Praze brodili sněhem, viz foto.
  • 10.1. Odhazováním sněhu vzniká hromada, základ iglú.
  • 11.1. Kbely 38cm sněhu, nejvíce za posledních 17 let.
  • 12.1. Kbely více sněhu než Churáňov, v Praze nejvíce sněhu za 20 let. Hromady dosahují výšky zaparkovaných aut.
  • 26.1. Teplota v Praze klesá na -16oC.
  • 7.2. Iglú má vydlabané dvě místnosti, zadní má ledem "zasklené" okénko, a třetí místnost se zvláštním vchodem. Rozměry při úpatí hromady cca 3x4m, výška 2m.

Pohled z první do druhé místnosti, vlevo ledové okénko, vpravo průzor do třetí místnosti.

Bobová minidráha, v pozadí iglú (uprostřed je vidět kulaté ledové okénko).

klikni na obrázky pro zvětšení
  • 16.3. Propadl se zbytek klentby iglú.
  • 23.3. Ze zahrady zmizel poslední kousek sněhu.

3.2.
12:48 Televizní vysílač Praha - vstupenka

27.2.so
HaHy
Slet do Vorlího hnízda. Předchozího běžkování jsem se nemohl zúčastnit a do Hnízda jsem byl implantován v podvečer díky Lence, která mě a HarmIvu dopravila autem. S některými jsem se viděl po delší době a tak bylo o čem povídat a večer byl zpestřen Hynkovým qízem. Kolem půlnoci se někteří zahnízdili, někteří z Hnízda vypadli.

5.3.pá
GeoTour
Federál - sraz účastníků Kololodního zájezdu se v rámci možností vydařil. Provázel nás lahodný pan Prošek, prohlídli jsme si zajímavou historickou budovu Federálního Shromáždění, patřící dnes Národnímu Muzeu. Obdrželi jsme i rudou knížku a s její pomocí jsme jednotně hlasovali. Přítomní za naší sekci - Lenka, HarmIva a já. Setkali jsme se i s Frantou Dlaskem.

Proběhla i mezinárodní jednání (Ivan-Silva).

klikni na obrázky pro zvětšení
Foto: neznámý delegát na mobil Lenky.

5.3.
PVA
FOR BIKES na výstavišti Praha-Letňany nebyl slibovaný festival cyklistiky a všeho, co k ní patří, ale malinká výstavička na kraji krajní haly. Pár vystavovatelů to sice pojalo zodpovědně, ale ostatní chyběli.

6.-13.3. rodinohodiny Harrachov-Rýžoviště. Koupil jsem si nové lyžařské boty a ojeté lýže, takové vykrojené. Sníh byl, teplota kolem -6oC a sluníčko. Lyžovalo se mi dobře, této infantilní zábavě vození se z kopečka se věnuje přeqapivě mnoho dospělých, kteří se v létě ostýchají povozit se na skluzafce na dětském hřišti.

Bára připravena na lyžování, mě čeká práce.

Pohled z chaloupky na sjezdovku.

Mumlavský vodopád.

klikni na obrázky pro zvětšení

10.3. vlajka Tibetu Den Tibetu.
Tibet je od r.1950 okupován čínskými komunistickými zločinci.

20.3.so
TKDČ
U Koretzů, pokec.

21.3.ne
PVA
FOR FAMILY na výstavišti Praha-Letňany byl miniveletrh z několika částí, od každého něco, ale jen něco málo. Takže mi zabral jen trochu času a dostal jsem se i na:

kolem světa
Cestovatelský festival. KD Ládví Praha 8. Z víkendového festivalu jsem si z časových důvodů vybral jen jednu přednášku v neděli večer, o treku kolem Annapuren. Přednáška mě příliš nezaujala. Pan Hošek promítl několik fotek, máme lepší. Fotil i krásné Nepálské děti a pak prohlásil, že jsou zanedbané a zavšivené. Moje osobní zkušenost je zcela opačná, děti byly upravené a hlavy jsem jim neprohlížel. Pan Hošek asi ano. Menší batolata byla ušmudlaná, tak jako i na Českém venkově. Také pan Hošek tvrdil, že si musel vodu upravovat pomocí pilulek, protože nevěřil prodávané zapečetěné pitné vodě a přitom místní rýži jedl a místní čaj pil. Nejasno měl i o situaci s maoistickými bandami.

28.3.ne Bára má 5.narozeniny.

klikni na obrázek pro zvětšení

29.3.po Šumný Mělník, od 16h vycházka od Mělnického KD na obhlídku města se svérázným výkladem pana Stěničky.

30.3.út
Incheba
rodinohodinyMatějská pouť na Výstavišti není pouť, ale lunapark. Bára se se mnou trochu povozila na labutích, na řetízkáči jela sama, na horské dráze jsme měli strach oba, na drakovi sama v pohodě, ve strašidelném domě zavírala oči, obří klouzačka byla bez časového omezení, vlézt se mnou do obří potvory se chvíli odhodlávala, jízda na kulaté lodičce po umělé řece byla zajímavá pro oba. Sladkosti moc nechtěla a po necelých 2h chtěla pryč. Vzhledem ke všednímu dni tu bylo málo lidí. Na atrakcích projezdila 300Kč.

Bára sama na řetízkovém kolotoči, nuda, aspoň že může žužlat ovocný pendrek.

Horská dráha to už bylo trochu nad limit, jeli jsme spolu a i já byl rád, když to zastavilo.

Vodní atrakce byla tak akorát pro nás oba.

klikni na obrázky pro zvětšení

31.3.st Okrouhlík, přednáška o Nepálu od 17:30 do 20:30, připoměl jsem si svoje zážitky.

2.4.pá Bosyně. U Bobra bylo opět príma.

3.4.so rodinohodiny ZOO s Barunkou a Hešou.

klikni na obrázek pro zvětšení

9.4.pá Svatba Kláry, zámek Mělník.
Původní nápad přijet na kolech jsme zavrhli, protože kola by musela zůstat na nádvoří a svatební rej se bude odehrávat za několika chodbami a schodišti. Procházet Zámek v cyklooděvu bez kola by nevypadalo dobře. Jelikož nerad odkládám přilbu, navrhl jsem přijít v parádním obleku s kravatou, doplněném přílbou a cyklorukavicemi. Povedlo se, i když někteří svatebčané nepoznali, že jsme cyklisti. Po obřadu jsme vyrazili na odpolední cyklovýlet, druhou část mého oděvního nápadu, tedy jet na kolech v cyklooděvu, doplněném o kravatu, jsme nerealizovali. Nakoukli jsme do Kokořínska, poseděli ve slunné Bosyni U Bobra. Večer jsme se vrátili na Zámeckou hostinu s tancem a zůstali jsme přes půlnoc.

Svatebčané s Řípem v pozadí.

Bosyně.

Zámecká hostina.

10.4.so
MIKE
na kole Polabí. Zúčastnilo se kolem 40 cyklistů, přes nevlídné počasí. Minuli jsme Neratovickou chemičku, s výkladem. Projeli jsme lesem u Lhoty, občas problesklo i slunce, teplota stoupla na 16 stupňů. Naším směrem se černý mrak táhl až k zemi. Začaly padat kroupy, foukal ledový vítr, teplota klesla na 5 stupňů. A z výhledu u Hostína byla v dálce vidět Bosyně, zalitá sluncem.

14.4.st
PVA
AMPÉR - PVA Letňany, 13.-16.4., 9-17h. Veletrh elektrotechniky a elektroniky. Přijel jsem na kole, čímž jsem ušetřil 150Kč za parkování a jaxe ukázalo i 200Kč za vstupné, protože jsem projel až mezi haly.

16.-18.4. Sraz Nepálců na Aljašce, setkání účastníků treku Annapurna 2009. Poslední 2km příjezdové cesty za tmy po polní cestě očesaly obytné auto. Nádherná osada mimo civilizaci. Promítli jsme filmy i fotky, poveselili se a projeli jsme se na kolech po hodně zvlněném okolí. Ráno venku -2oC, ale v Longhausu příjemných +4.

Camp Aljaška.

Aljaška a Kamčatka.

Longhaus.

22.4.
cyklojízdy
na kole Velká jarní Cyklojízda - Praha, z nám. Jiřího z Poděbrad na Balabenku.

24.4.so na kole Pražské Parky a cyklotrasy, zorganizoval jsem 9.ročník. Jeli jsme opět po cyklostezkách i cyklotrasách, přes parky i lesíky, vilovými čtvrtěmi a jen krátké úseky provozem. Projeli jsme si i některé nové cyklostezky, jednu dosud nehotovou. Podrobnosti a hlavně fotky a trasa budou v samostatném článečku.***

26.4.po Skotsko, od 18h v MKD Mělník. Cestopisná přednáška Ing. Jana Stěničky, smršť 800 podobných diapozitivů.
A potom posezení v hospůdce.

27.4.út rodinohodiny ZOO s Barunkou.

29.4.-2.5.
HaHy
na kole OdPrDoS Otavaklikni Od pramene do soutoku, s integrovaným Cyklofestem.

8.5.so rodinohodinyna kole Vysočanská cyklostezka. Barunka na kole ujela 9.5km.

9.5.ne rodinohodinyna kole Hrádek, s Barunkou. Bára se na kole projela po nádherné Hrádecké cyklostezce  3 , viděla průjezd parního vlaku s lokomotivou 475.111 mezi zastávkou Hrádek a Mirošov a ve stanici Mirošov si důkladně prohlédla (byla i v uhláku) lokomotivu.

foto 9.5.2009

klikni na obrázky pro zvětšení
15.5.so rodinohodiny Hamernický den v Dobřívi s Barunkou. Projeli jsme se historickým motoráčkem M131 do Mirošova, autobusem do Strašického muzea dopravy a zpátky, motoráčkem do Rokycan a zpátky do Hrádku. Autem jsme ještě stihli okouknout zámek v Mirošově a nakonec Dobřívský hamr, kde jely všechny transmise a bušily buchary, poháněné vodními koly.

M131, Mirošov-město.

Tramvajový sběrač, muzeum Strašice.

22.5.so
CHKO
rodinohodinypěšky lomy Amerika. Při příležitosti Evropského dne parků byla pořádána speciální naučná stezka v NPR Karlštejn pod názvem Českým krasem za Hagenem.
Od Karlštejna jsme šli k lomům Mořina. Prošli jsme část Hlavní štoly, postrašil nás Hagenův duch, vlezli jsme i do několika pobočných štol. Lesem jsme došli ke skanzenu Solvayovy lomy, tam jsme se svezli cca 500m důlní drážkou. Zašli jsme i na skálu nad sv.Janem a výlet ukončili dole ve Svatém Janu pod Skálou. Bára bez problému ušla spolu s námi 16km terénem.

Hlavní štola, vlevo okno do lomu Malá Amerika.

klikni na obrázek pro zvětšení

23.5.ne rodinohodiny Veltrusy, oslava celé Zajíčkovic rodiny. Oběd v Bášti.

Páv se pěkně naparoval, předvedl se ze všech stran.

29.5.so rodinohodiny ZOO s Barunkou, jeli jsme na kole, Bára v sedátku, zpátky přes Bohnice.

30.5.ne rodinohodiny Kino s Barunkou, Garfield 3D.

1.6.út rodinohodiny Dětský den s Barunkou na Opatově.

4.-6.6. na kole Železný Pidimuž. Plavání 1500m (60x bazén, to je šílený) jsem z 19ti absolvoval 18tý za 0:45.
Kolo 100km, podařilo se mi dost lidí předjet, dojel jsem na 4.místě, ale výkon jsem podal zřetelně nižší než v roce 2009. Bylo vedro a zapoměl jsem si pití, pil jsem z potůčků. Převýšení 1400m, čas 5:23, max 63km/h.
Běh 10km jsem degradoval na chůzi, ve výsledku jsem skončil na 6.místě.
Následovalo posezení v super nekuřácké hospůdce a když začal kytaru doprovázet hostinský na basu, došlo i k tanci.

11.-13.6. na kole Brdyklikni vojenským újezdem, 3.ročník. Letos jsme dostali povolení kromě oficiálně přístupných cyklotras ve vojenském prostoru Brdy navštívit i další lokality.

19.6.so
AČR
rodinohodiny Bahna - vojenský výcvikový prostor u Strašic jsem navštívil s Barunkou. Každoroční ukázku vojenské techniky jsem využil k rozšíření jejích vědomostí, samozřejmě jsem jí nejdřív připravil teoreticky, takže věděla, na co jsou vojáci, proč je tank pevný a tak. Myslel jsem, že se koukne a bude chtít pryč, ale nešla odtrhnout, koukala na ukázky jízdy tanků, hasení požáru vrtulníkem, prolezla různou techniku, z tanku si udělala prolézačku, vylezla až nahoru.

Bára v kabině bojového vozidla. Dveře to nemá, vylezla nahoru a pak dovnitř malým otvorem shora.

klikni na obrázek pro zvětšení

20.6. Jahody v Kunraticích dozrály.

26.6.
HaHy
na kole Kralupy. Jel jsem ze Kbel na kole, z Kralup výlet k Mayrau, měli zavřeno. V Kralupech polífka.

Mayrau, důvod uzavření - focení aktů.

1.7.čt
ČSA
rodinohodiny Letiště Ruzyně, exkurze s Barunkou.

3.-6.7.
KČT
na kole Bavorské cyklostezkyklikni a lesní jezera, vedl MIKE.

7.-10.7. rodinohodinyna kole Hrádek, s Barunkou i Helčou.

21.7.st rodinohodiny Hrádek, s Barunkou.

22.7.čt Horko. Další nezvykle teplý den, teplota v Praze dosahuje 36oC. Tomu říkám léto.

24.-27.7. rodinohodiny Branžež, s Barunkou, Kubou a Helčou.
Přijeli jsme v sobotu odpoledne, postavili stan a ještě jsme stihli obejít rybník. Díky předcházejícímu celodennímu dešti byly nejen louky promáčené, na trase bylo i překonání potoka po kládě.
V neděli celodenní okružní výlet na Drábské světničky, zpátky přes hrad Valečov, kde krátce sprchlo. Celkem 16km.
V pondělí vyjížďka autem do Mnichova Hradiště i koupání v rybníku.
V úterý výlet na hrad Kost, 12km.

7.-11.8. rodinohodinyna kole Jeseníky, Velké Losiny, hotel Diana, s Barunkou, Luckou, Kubou a Helčou.

12.-22.8.
MIKE
na kole Anglie, jižní a jihozápadní pobřeží se zajížďkami do vnitrozemí, např. Dartmoor, Stonehenge, Londýn. Bude doplněno***

23.8.po rodinohodiny ZOO s Barunkou

26.8.čt rodinohodiny Na houby s Barunkou, do Želíz. Navštívili jsme malinkou Káťu.

28.8.se rodinohodiny Aquapark, celá naše Kalamity Family.

29.8.ne rodinohodiny Jevany a hlavně okolní lesy, našli jsme dostatečně hub, celá Kalamity Family.

4.9.so
Praha 6
Libuše v Šárce. Národní Divadlo uprostřed lesa. Přírodní kulisy, perfektní zvuk, opravdoví koně.
Zorganizovali Šestákovi, na kole přijeli jsme většinou na kolech.
*** doplním o foto.

11.9.so rodinohodiny Jičín, město pohádek. S Bárou a Helčou jsme šli z Prachova, našli nečekaně hodně hřibů, kolem jeskyně Rumcajse a Manky až do Jičína, kde probíhala akce Jičín-město pohádek.

12.9.ne rodinohodiny Loučeň s Barunkou, dětská prohlídka zámku Loučeň byla naprosto dokonalá, děti se dozvěděly o životě na zámku, včetně pravidel stolování. Byly i v hudebním salonku a zpívaly, byly i na zámecké půdě. Bludiště různého provedení v zámeckém parku jsou zajímavá.
na kole Ještě jsme projeli cyklostezku z Benátek nad Jizerou.

zámek Loučeň

bludiště Loučeň

cyklostezka

klikni na obrázky pro zvětšení

16.9.čt na kole Okruh R1klikni, průzkum nové jižní části Pražského dálničního okruhu před zprovozněním.

17.-19.9. konopí Cannabizz Prague 2010, první mezinárodní konopný veletrh v České republice jsem zmeškal.

19.9.ne na kole Cyklozvonění - hvězdicová cyklojízda po pražských cyklostezkách a cyklotrasách s cílem a programem na Císařské louce.

24.-28.9.
HaHy
na kolezachlastání Burčáktour 2010.

2.10.so Výstava hraček na Letňanském výstavišti, s Bárou a Helčou na kole.

2.10.so
M.Gasp
Pánská jízda u Marka G - loučení před odjezdem.

9.10.so
MIKE
na kole Houska. Na sraz do Mělníka jsem jel na kole, sice bylo 5 stupňů, ale brzy jsem dosáhl provozní teploty. Cesta ubíhala dobře a tak jsem 32km zvládl za 1:15 a na srazu jsem byl v 8:45. Nikdo tam nebyl. Takže jsem byl vlastně první. Teplota stoupla a byl nádherný slunečný den, přesto nás bylo jen kolem 30ti. Aby cesta byla trochu jiná, jeli jsme do Ráje přes Kaninu a Mimoň a kolem Mochomůrky, na Housku pak nádherně podzimní starou zámeckou lesní cestou.
Obědvali jsme v hospodě Pod Houskou, venku. Zpátky nahoru přes Blatce, Střezivojice, lesní cestou Dolem Žebrák do údolí a z Harasova zas lesní cestou do Bosyně. Do Kbel jsem dojel potmě, na tachometru 135km.

15.-17.10.
HaHy
na kolezachlastání Jaroměř, závěr sezony.

30.10.so rodinohodiny Loučeň s Barunkou a Helčou, Járou i dědečkem. Dětská prohlídka zámku Loučeň s princeznou.

6.-7.11.
Vlčánek
na kole Trubičky v Borotíně. Cyklovýlet bych nazval zvířecí okruh, byli jsme i za pecí a dojeli za tmy. Pak se pekly trubičky.

13.11.so
MIKE
pěšky Kokořínskem. Vycházka začala v Konrádově. Šli jsme údolím Bílých skal na Zbrázděný vrch a skalním městem do Střezivojic a jinou cestou zpátky. Počasí vyšlo, nádhera. Následovalo posezení v salónku naproti Mělnickému nádraží.

16.-17.11.
rodinohodiny Tropical Islands. Akvapark v bývalé hale na stavbu vzducholodí. Při odchodu Helena Chadimová ukradla 50 Euro a přistižena mrskla s nimi o zem. A tvrdila, že myslela, že jí to dali zadarmo! Velká ostuda.

klikni na obrázky pro zvětšení

19.-21.11. konopí Cannafest Prague 2010, mezinárodní konopný veletrh v České republice. Nešel jsem.

19.11.pá
TKDČ
Ples TKDČ v sále hotelu Svornost. Nešel jsem.

21.11.ne rodinohodiny Beckiland, zábavní centrum Zličín.

27.-28.11. Festival Kolem Světa, Praha KD Ládví. Například:
Sobota, Velký sál: 17.45-18.45 Zd. Thoma, M. Thoma - Manang po třiceti letech
Neděle, Evropský sál: 14.30-15.30 Lucie Kovaříková a Michal Jon: Cyklostezky Švýcarska

30.11.út
Vym.p.
Demonstrace na Mariánském náměstí před radnicí a na radnici proti koalici ODS-ČSSD, přijel i Václav Havel.

4.12.so
L+M
Cyklofest.

5.12.ne
JardaJ
Procházka Prahou. IP Pavlova, Albertov, Zvonařka, Grébovka, nám.Míru.

29.12.
HaHy
Divadlo Na Fidlovačce, Nerušit, prosím!

na kole V roce 2010 jsem na kole ujel  5687 km a nastoupal  53226 m. Několik statistických údajů (maxima).