Zážitky, akce, kamarádi   (můj milý deníčku...)
2007

Poznámky:
Nejsem-li autorem fotek, objeví se jméno fotografa po najetí myši na obrázek
Odchylky od spisové češtiny jsou úmyslné, taxe nedif.
Aby tahle stránka nebyla moc dlouhá, je potřeba na rozsáhlejší článečky s obrázky odskočit. Což je lepší taky quli tomu, že se obrázky pořád nenačítají. Zážitky jsou řazené podle data, starší roky jsou přístupné z horní lišty.
Honza Fi.

Barunka

Co bylo v roce 2007:
1.1.
na kole Říp
Sraz cyklistů se konal stejně jako v minulých ročnících v Mělníku Pšovce před prodejnou Cyklosport OTTIS v 10 hodin. Z Prahy jsem jel autem. Bylo teplo, kolem +10oC, ale začalo pršet. Rozpršelo se tak silně, že stěrače vodu stěží zvládly. Pršelo tak silně, že potápěčský instruktor Vlastík ŽeleznéKladivo nevydržel tlak vodního sloupce a ujev 7km, stáhl se domů. Asi pro neoprén.
Pršet přestalo v 9:50. Po desáté byl tradiční přípitek a od OTTISů jsme vyrazili v počtu cca 35 přes Horní Počáply a Krabčice na Říp. Protivný protivítr nás občas přibrzdil.
Několik lidí nechalo kolo pod Řípem, mě (nejen) se podařilo vyjet až k Rotundě.

Vysvitlo sluníčko, bylo teplíčko.

Takže pohoda.
Na Řípu nefoukalo, ale hned pod kopcem fičel boční vichr tak silný, že se dalo jen obtížně jet. Ve Vražkově už se jelo dobře.

V Mnetěši jsme vlezli do hospody, ale měli jen čaj a okousané tácky.

klikni na obrázek pro detail tácku

V Horních Beřkovicích následovalo tradiční focení před vraty blázince. Trošku jsem se bál, že personál vrata letos otevře a řekne - tak pojďte dál, už je váš čas...
Začalo slabě pršet a před Lužcem nás zas ohrožoval velice silný boční vichr. Tak jsme nakonec přece jen trochu zmokli, ale dalo se to vydržet.
U Beníšků jsem pak s Pépem a Michalem ještě probíral plány následující sezóny.

6.1.
MIKE
Předsezónní sraz cyklistů v Mělníku začal v 13:30 jako obvykle ve vinném sklepě muzea.
Sešlo se nadprůměrné množství cyklistů, někteří zdaleka, například cyklocestovatel František Šesták z Blatné, který představil svojí knihu "Z Čech až na konec světa - Svatojakubskou cestou na mys Finisterre".
Poslední příchozí zůstali trčet na chodbě, ale všichni viděli na plátno. Promítaly se fotky i videa (Patrikův přechod ledovce, sestřih akcí MIKE - na kolech Vídní a Římem, film Na kole přes Himálaj brněnských cyklistů).
Byl uveřejněn Návrh akcí MIKE na sezónu 2007.
Kolem 17h jsme se přesunuli do restaurace U Beníšků, tam proběhlo přihlašování na akce MIKE.

10.1. na kole Počasí se zbláznilo, 16oC, sucho, bezvětří. Taxem si vyjel přes Satalice, Radonice, Zápy, Toušeň, podle Labe do Čelákovic. Byl to fofr, průměr přes 30km/h.
Za železničním mostem přes Labe jsem se stočil zpátky, po silnici do Brandýsa a byl to zas fofr, protože jsem závodil s motoráčkem. Byl trochu rychlejší.
Z Brandejsa jsem se nechtěl vracet po freqentované 610, dojel jsem do Popovic boční asfaltkou, pak vedla směrem na Přezletice polní asfaltka, ale končila v polích a poněkud bahnitou cestou jsem se dostal do Podolanky a pak další polní cestou do Přezletic. No a přes Ctěnice do Kbel. Trasa.

11.1.
Růžová čajovna od 18:30
3.díl (Jižní Amerika, Antarktida) čtyřdílného seriálu o Cestě všemi kontinenty.

13.1.
TKDČ
na kole Holubí cyklovýlet. Nejdřív se mělo startovat ze Všešim, ale vyskytla se lenost a tak byl sraz Na Parukářce. Jel jsem tam po ose, fičel silný vítr, samozřejmě proti. Až pojedu zpátky, to se posvezu!
Z Parukářky se jelo parky a vilovými čtvrtěmi přes Třebešín, Strašnice, kolem nové lávky přes železnici v Hostivaři a dál po trase loňského PPO až do Hostavic.
Chtěl jsem dál kolem hotelu Svornost, ale byla prosazena zkratka bahnem. Díky hustotě bahna tak byla zkratka poněkud pomalejší. Několik desítek metrů opravdické cyklostezky pod Černým Mostem nám zvedla náladu a tak jsme cyklokruhový objezd objeli několikrát.
U Kyjského rybníka jsme si dali malé občerstvení. Po podjetí Kbelské po pěšince podle drátěného plotu měl Honza K štěstí. Nevšiml si, že drátěný plot je zborcený, uhnul hlavou na poslední chvíli a natrhl si jen bundu.
Z Pražačky byl krásný výhled na Karlín a sever Prahy, díky roční době - nestínily listy stromů.
U Holubů jsme šoupli kola do garáže a šli jsme do picérie. Zpátky domů jsem jel už za šera, ale neposvezl jsem se, vítr se totiž qečeru utišil. Trasa.

20.1.
KČT
pěšky Pochod na Nedvězí. Ráno pršelo. To nás moc nepůjde, myslel jsem si. Ale turisti z KČT jsou voděodolní. Z Mělníka jely dva narvané autobusy a já stál celou cestu zkroucený na zadní plošině. V Rozprechticích u Dubé jsem vystoupil polámaný, a to byl pochod ještě před námi.
Nepršelo už. Bylo krásně, i když pod mrakem. Po chvíli jsme dosáhli provozní teploty a sundavali bundy.

Stoupání.

klikni na obrázek pro zvětšení
Na vyhlídkovém vrcholu Kokořínska - Nedvězí (458mnm) trochu foukalo, ale rozhled byl docela dobrý.
Sestoupili jsme do Osinalic, pak kousek po silnici a zase lesem do Nových Osinalic.

Nové Osinalice.

klikni na obrázek pro zvětšení
Odtud jsme sestoupali do Chudolaz, kde čekal autobus do Mělníka. Dokonce jsem i seděl, dost lidí se vracelo jiným způsobem.
Byl jsem docela unavený, kvůli rannímu vstávání i cestě autobusem, těch asi 14km procházky už mě lehce dorazilo. Takže jsem ani nepokračoval s kamarády na Domeček.

21.1. rodinohodiny Mořský svět v Praze na Výstavišti jsem navštívil s Bárou, Kubou a Helčou. Vstup je hodně drahý. K vidění je tu něco navíc, než ve Zverimexu - malý žralok.

15.2.
Růžová čajovna od 18:30
4.díl (Severní Amerika, Jižní Afrika, Gibraltar-Praha) čtyřdílného seriálu o Cestě všemi kontinenty.

17.2. rodinohodiny Sobotní kontrola Barunky, kontroloři Míla Hr + Jarda Je, Lucka Ko + Michal Jo.

18.2. rodinohodinyJednodenní nedělní lyžování v Hraběticích.

klikni na obrázek pro zvětšení

20.2. Podruhé jsem navštívil vystoupení hudební skupinky Inženýr Vladimír, též Inženýr Vladimír, tentokrát v RyběNaruby.

22.2. na kole Prahouklikni Průjezd přes centrum Prahy na kole pro mě není problém, ale co ostatní? Propátral jsem trasu z Libně na Zbraslav a byl jsem příjemně překvapen. Zhotovil jsem popis včetně fotodokumentace.

23.2. Sport Prague (21.-24.2.) Letňany. Nic moc.

24.2. rodinohodiny Národní muzeum, celá rodina, jedna hodina.

25.2.-3.3 rodinohodiny Bublava je v Krušných horách. Bydleli jsme v chatě Barbora 3km od Bublavy. Původně to mělo být lyžování v Bublavském skiareálu, ale sníh tu skoro nebyl, jen proužek pod vlekem a rozbředlá sjezdovka. A tak jsme byli 2x na Perninku, já jsem lyžoval jen jeden den, 1x na Božím Daru, lyžování nuda, zato jízda v plastových člunech (jako duše od traktoru se dnem) byla super. Taky jsme byli 2x v aquaparku, v Německu (Schoneck).
Ovšem nejpříjemněji bylo v chatě, kvalitní domácí strava včetně buchet na cestu.

Jo a mají tam mazlící bílou kočku, pravé oko má modré, kulaté, levé žluté, hadí svislou štěrbinu.

klikni na obrázek pro zvětšení

4.3. Sauna s Honzou Karáskem.

10.3. rodinohodiny pěšky Podle Berounky s Járou. S Bárou (Kuba i Lucka jsou nemocní) jsme jeli vlakem ze Kbel na Wilsoňák, kde už čekali Zajíčkovi i Jára s Mílou. Jeli jsme patrovým vlakem do Radotína. Pak pěšky podle Berounky do Dobřichovic, po stezkách, které projíždí na kole především Jára Jelínek. Pěkně jsme se prošli (cca 12km) jarní přírodou a pěkně jsme se najedli v Mokropeské hospůdce.
Atrakce - tunel z Wilsoňáku, krmení kachen v Radotíně, železniční most Mokropsy.

19.3. na kole Borotín - tam autem s Márou, na kole okruh Borotín - Střezimíř - Červený Újezd - Prčice - Nechvalice - Počepice - Vysoký Chlumec - Jesenice. Odtud se Pavel a Mára vraceli do Borotína, já to vzal po trase Kosova Hora - Neveklov - Týnec - Štiřín - Modletice - Průhonice - Pitkovice - Měcholupy - Kbely, celkem 135km.

20.3.
Růžová čajovna od 18:30
Promítání "Na hliníkovém oři Divokým západem".

24.3. Cestovatelský festival v KD Ládví (24.-25.3.), byl jsem na dopoledním bloku promítání.

24.3. Obyčejný svět zařídil Míra Gr, sestava rozšířená. Byl i MM. Byly i švestičky ve slanině.

klikni na obrázek pro zvětšení

25.3. na kole Borotín - jihozápadní okruh: Borotín - po polní cestě kolem hradu - Nový Kostelec - Jistebnice - za rybníkem, brod - Chlum (letmo opravuju defekt zadního kola) - Ounz - lesní cestou (teda polomovou) - na silnici doleva - Veletín.
Hospoda Za Pecí tu k jídlu měla jen nakládaný hermelín a tak, zato ale pec byla funkční a ležení na peci jsem si tak mohl vyzkoušet.
Vratkov - Myslkov - Stuchanov - Prčice - Červený Újezd- Střezimíř - Borotín. 52km.

28.3. AMPER Letňany (27.-30.3.).

28.3. Barunka má 2. narozeniny. Ale slavit se budou někdy hromadně, nejpozději o vánocích.

31.3. na kole Pražský Parkový Okruhklikni

1.4. na kole Kolín. Ze Kbel jsem vyrazil krátce před 8h, v Zelenči jsem byl přesně v 8:20, čekal tu Mára a tem má přesnost rád. Z Čelakovic jsme jeli terénem podle Labe, nic moc, pomalá jízda po rozbité polní cestě, a tak z Lysé opět po silnici. Zase nic moc, svěží protivítr nám dával zabrat. Prostě jezdit v Polabských rovinách není nic příjemného, zlaté Alpy.
V Nymburce se připojil Míra Gr & spol., jeli z Prahy autem. Pokračovali jsme kus za Poděbrady, je tu cyklostezka, asfaltová. Míra se vrátil k autu, Světlana, já a Mára lesními cestami do Kolína.
Do Prahy jsme jeli rychlíkem. Docela zajímavé je, že rychlík je stejně drahý, jako osobák. Rychlík by měl být logicky levnější. Nejde jen o to, že cestující se veze rychlíkem kratší dobu za stejnou cenu - na kolotoči se taky platí za kratší jízdu míň. Osobák navíc staví na každé zastávce a to bez příplatku, přitom každý rozjezd vlaku spotřebuje dost energie. Víc zastávek, dražší provoz. Nechápu cenovou politiku ČD.

2.4. rodinohodiny ZOO Praha je nejlepší navštívit ve všední den, žádná tlačenice, příjemno. S Bárou jsem prochodil skoro všechno. ZOO je příjemně upravená, není to jen atrakce pro děti, už to nejsou šedivé betonové kobky, ale krásně přírodními materiály vyzdobené výběhy.

klikni na obrázek pro zvětšení

7-9.4. Děčín a (hlavně) okolí.
Základnu jsme měli v ubytovně Matějíček v Březové ulici. První dojem nic moc, divné existence, divný puch. Ten šel vyvětrat. Trojbyt jsme sdíleli s Mílou H., Jardou J. a Zajíčkama.
  • Sobota. na kole rodinohodiny

Odjíždíme od ubytovny.

klikni na obrázek pro zvětšení
    Boční uličkou jsme přijeli k Labi, po pravém břehu vede cyklostezka.

Přes Ploučnici vede starý kamenný most.

Pod Děčínským zámkem jsme přijeli k mostu, přes Labe na levý břeh a dál po cyklotrase podle Labe. Nadějná asfaltečka se po chvíli změnila v panelovku, velmi nepříjemně jednotvárně drncající. Pokračování měla kamenitou polňačkou, tady má člověk alespoň dojem, že si kličkováním vybírá nejsjízdnější trasu. Čertova Voda. Konečně se zleva přilnula asfaltečka, do Dolního Žlebu to zas frčelo.

Hospůdku tu mají příjemnou.

klikni na obrázek pro zvětšení
    Do Německa už to byl kousek a cyklostezka se rázem vylepšila.

Na protějším pravém Českém břehu se strmily skály.

Minuli jsme Hřensko.

Na protějším, teď Německém břehu jsou barevné domečky.

klikni na obrázek pro zvětšení

Dojeli jsme až do Bad Schandau.

Je tu zajímavá technická rarita. Turistický výtah na skály.

Zpáteční cesta byla zpestřena odpočinkem na dětském hřišti. No a protože se mi nechtělo s Bárou ve vozíku zase drncat po šutrech, tak jsme v Čertově Vodě odbočili vpravo a jeli přes Horní Žleb, který je horní nejen tím, že je proti proudu, ale je také dost vysoko nad vodou. Stoupání bylo tak strmé, že Bára měla ze sedátku ve vozíku lůžko, takže usnula. Zatímco ze mě stříkal pot. Musel jsem jet, utlačit bych to neměl sílu.

• Neděle.rodinohodiny pěšky Autem jsme popojeli do Tisé. Vydali jsme se pěšky do známých Tiských skal.
    Žádné teplo nebylo. Ve skalách je stín. Nejdřív jsme šli velký okruh. Je to úžasný skalní labyrint, tunýlky, průlezy, průrvy. Jemný bílý píseček.

klikni na obrázky pro zvětšení

Zdolat schodiště úzkou skalní průrvou s kočárkem není tak jednoduché.

klikni na obrázek pro zvětšení

Vylezli jsme do horních pater. Tady už nebyl stín, ale foukal chladný vítr. Prostě zas zima. Naštěstí na nejvzdálenějším místě velkého okruhu je hospoda. Velice milá a energická paní nás obsluhovala, přitom ještě stačila seřvat Němce. Zpátky jsme šli po vrcholových partiích.

Rozhledy do kraje, ale i pohledy mezi skály jsou tu úchvatné.

Ještě krok dozadu, to bude záběr!

klikni na obrázek pro zvětšení

Velký okruh končil opět schodištěm, tentokrát dolů. Kočárek jsme nechali v pokladně.
    Malý okruh je stejně úžasný, akorát hospoda chybí. Ke konci už jsme šli trochu svižněji, pro zahřátí. Bylo dole v Tisé, v hospodě.

Teploučko v hospodě. Nebylo tam nahulíno, to se jen andělsky zamlžil objektiv.

klikni na obrázek pro zvětšení

• Pondělí.rodinohodiny pěšky Šli jsme pěšky na zámek. Samozřejmě Helča to vzala kolem rybníka, voda jí prostě přitahuje, i když je na koupání zima.
    Na zámek je zajímavá přístupová cesta, dlouhá míle, stoupající rovná silnička mezi zdmi.

Vlevo dlouhá míle, vpravo park a vzadu bílá budova na vyhlídce na levém břehu Labe.

klikni na obrázek pro zvětšení

Parkem jsme slezli dolů, k mostu, přešli na levý břeh Labe a údolíčkem stoupali na vyhlídku.

Z vyhlídky je pěkný pohled na údolí Labe směrem ke Hřensku i na Děčín.

Kousek od vyhlídky je i menší ZOO, tu jsme nemohli vynechat.

10.4. Tetanus se přeočkovává po 10ti letech, taxem šel k doktorce. Vynadala mi, že mám chodit častěji, než po 10ti letech, a když už jsem se jí dostal do spárů, spočítala mi ruce, nohy, změřila tlak a že prý mám nějak pomalý puls, jestli nejsem náhodou sportovec.
To teda nejsem. Jsem turista a někdy i cestovatel. Cestovatel je turista, který o tom vypráví.
Sportovec je člověk, který se pohybuje v ohraničeném prostoru (tzv. sportplatz) a jde mu přitom o čas. Sportem je starými lidmi často nazývána činnost, která je pro mladší lidi normální, například běh, fotbal, nebo i chůze. Do Prčic.

14.4.
MIKE
na kole Kokořínsko - Kadlín.
Krásné počasí. Od vývěsky vyjelo 55 cyklistů, přes vyhlídku nad Soutokem. Z Velkého Borku polní cestou až k zavřeným vratům statku - jaxe ukázalo, byli jsme vevnitř. Odemkli nám. Přes Mělnickou Vrutici jsme prosvištěli po silničce, u zastávky Jenichov jsme odbočili za přejezdem vpravo na polňačku. To už nás jelo přes 60. Kousek lesem po modré na rozcestí V Kloučkách.
Tady se oddělila terénní sekce, kterou čekala trasa kratší, ale náročnějším terénem. My ostatní jsme projeli Zadní a pak Liběňský důl.

Naštěstí bylo sucho, polní cesty byly sjízdné, i když trochu prašné.

klikni na obrázek pro zvětšení
Na silničku jsme se dostali v Zahájí. Pak už kousek do Chorušic k hospodě. Měli párky a langoše.

Zdrželi jsme se poměrně dlouho, takže nás našla i terénní sekce.

Do Kadlína jsme dokodrcali polňačkou.

Na vršku Hradiště, 314mnm, byl cíl naší cesty, nová rozhledna.

klikni na obrázek pro zvětšení

Bylo vidět až na zasněžené vrcholky Krkonoš.

A bylo veselo.

Od rozhledny vedou dvě krásné asfaltové stezky, jedna však po pár stech metrech končí v poli,

druhá směrem na Boreč končí roklí.

klikni na obrázky pro zvětšení

Přes Stránku jsme dojeli do Mšena, na zmrzlinu i pivo. Horko téměř letní. Na zpáteční cestě jsem se ještě zastavil na Domečku, ale jen krátce.
Celá trasa měřila 64km.

15.4. rodinohodiny Barunka konečně oslavila 2.narozeniny, které měla 28.3.

Dostala dort s pejskem a kočičkou.

klikni na obrázek pro zvětšení

21.4. rodinohodiny pěšky Mšeno bylo výchozím bodem rodinného okružního výletu do skalního bludiště po žluté značce.

27.4.-1.5.
HaHy
na kole Vltava - od pramene k soutoku. Kvilda - Mělník. Fotky i popis budou.***

4.-13.5.
GEOTOUR
na kole Kolo-loď
Silva
Jachta Silva jako doprovodné plavidlo po jižním Jadranu s cyklovýlety po chorvatských ostrovech i pobřeží. Fotky i popis budou.***

14.5. na kole Prokopák měl být cílem cyklovýletu, který vyprovokoval Honza Kar. Na sraz v 15h do hospody U Komína jsem přijel přesně. Z Jižňáku za 25min, to je průměr 24km/h, včetně stoupání na Vinohrady. Auta se pletla v dopravní špičce.
Byl tu ale jen Fred, sice s pivem, leč bez kola. Pár minut mě nechal vydechnout a pak mezi řečí prohodil, jen tak mimochodem, že ostatní už asi jeli, neb sraz byl přemístěn do hospody U potůčku na Skalce. Byl jsem tam za 10min. Hospoda se ale jmenovala V Rybníčkách, ne U potůčku. Taxem jí chvíli hledal.
A našel. A čekalo se na Honzu do 17:45. Mezitím výlet telefonicky odmítl Mára Ga. Jeli jsme Rabakovskou do Hostivaře, přes cyklomost nad ČD, Pražskou (Pták nadával, že musí kolo nadhodit přes obrubník), Jahodovou, V korytech (Pták nadával, že je to frekventovaná ulice - zrovna ale nic nejelo, že zná lepší cestu terénem), cestičkou kolem Hameráku (Pták nadával, že jsme měli jet po silnici a jel pomalu), podchodem a frekventovanou Severní I (Pták nechtěl jet souběžnou Severní II úplně bez aut). Nadchodem přes D1. Pták nadával, že podchodem je to do lesa blíž a jel pomalu. Konečně jsme v Krčském lese. Pták ho proletěl za pár vteřin, vůbec si ho nevychutnal.
Zastavili jsme v hospůdce U Michelského lesa. Pták nadával, že spěchá. Po cyklostezce jsme projeli k Vltavě a do Modřan, přes most do Zbraslavi, po levé navigaci k Barandovskému mostu. Pták odjel domů, je buďto děsně akční, anebo splašenej.
Vystoupali jsme kolem Branického lomu na Zelený Pruh, Jihlavskou, Pekárenskou, pěší můstek, Nad Vinným potokem, Lopuchová, Minská, Kavkazská, Konopišťská.
Dál do Kbel jsem jel za tmy už sám. Celkem 70km.

18.-20.5.
na kole Amade - Radstadt. Fotky i popis budou.***

22.5. Šampaňské pozdní odpoledne u příležitosti narození vnuka Samuela Marka Ga.

25.5. rodinohodiny ZOO Praha s Bárou.

26.5. rodinohodiny na kole Mnichovice, polní cestou do Klokočné, Struhařov, lesem Černé Voděrady, Stříbrná Skalice, po pravém břehu Sázavy ke Zlenicím, Hrusice, Mnichovice. Jel jsem s Bárou, Helčou a Kubou. Vymyslel Pavel Ka.

30.5. Jahody dozrály. České polní.

1.-3.6.
MIKE
na kole Vysočina - hrad Roštejn, lom, Třešťské betlémy, Telč.
Ubytování v chatkách v kempu u Velkopařezitého rybníka.

9.6. rodinohodiny pěšky Prachov, Jinolický rybník je docela koupací a Prachovské skály jsou chladivé a pro kočárek místy nesjízdné.

15.-17.6.
MIKE
na kole Berchtesgaden. Vyjel jsem na Orlí hnízdo.

19.-26.6.
Kudrna
na kole Bodamské jezero. Podunajská stezka. Dva v jednom. Celkem 1107km.
Podrobnější popis později ***

7.-14.7. rodinohodiny na kole Suchdol. Františkov.
Projetí všech přilehlých cyklotras, převážně po lesních asfaltkách, koupání v pískovně.

21.7.
Domeček. Podvečerní posezení.

24.-29.7. rodinohodiny na kole Solnohradsko. Wolfgangsee.
Cyklotunel u Mondsee - Zubačka - Lanovka ze St.Gilgenu. Klikni na obrázky pro zvětšení

4.8. rodinohodiny Albatros jel z Braníka a já byl s Bárou u toho.

7.-17.8.
MIKE
na kole Alpy - kaňony a průsmyky, Francie a Švýcarsko. Simplon. Zatím fotky.

17.-20.8. rodinohodiny pěšky Jesenicko.***

22.8.-2.9.
MIKE
na kole Alpy - terénní a průsmyky, Francie a Itálie.
Překonal jsem na kole hranici 3000m nad mořem. Zatím fotky.

6.-9.9.
MIKE
na kole Klammljoch - Jižní Tyroly. Zatím fotky.

28.-30.9.
na kole Slavkovský les - připravil PePe a Jarda Jelínek.

6.-7.10. na kole Hořické trubičky v Borotíně připravil Pavel Šk, zvaný Vlčánek. Cyklistika, večer trubičky.

13.10.
SPS
Den otevřených dveří na stavbách pořádali Svaz podnikatelů ve stavebnictví společně se zhotoviteli stavby.
Nové Spojení - železniční tunely pod Vítkovem.
Výstavba posledních částí nosné konstrukce čtyřkolejné estakády přes Masarykovo nádraží a západní portály tunelů. Průchozí byly oba tunely až k východním portálům k estakádě Sluncová.
SPS Pražský silniční okruh - stavba 514 Lahovice - Slivenec.
Prohlídka tunelů i stavby estakády přes Berounku a Vltavu.
MIKE A ještě jsem v podvečer stihnul i s Bárou na chvíli navštívit Domeček.

25.-28.10. rodinohodiny pěšky Mísečky - penzion Horské Zátiší.

2.-4.11.
PakliSport
na kole Poslední zmazání - vyjížďku a večerní party s promítáním a DJ Rourou jsem se rozhodl navštívit den před akcí, a to na kole. Ještě na poslední chvíli jsem vyměnil zadní plášť za extra odolný proti defektu. Z Prahy se mi podařilo vyjet až v 17h. Už byla tma a tak cesta neubíhala moc rychle. V Mělníku se mi zdálo, že se nějak houpu - zadní kolo měkké! Jen jsem ho pod lampou dofoukl a rychle dál, přes Chloumek, Kokořínským dolem a přes Tachov do Doks. Bál jsem se hlavně zvířat, především větších. Párkrát vedle mě ve tmě něco zadupalo, větve zapraskaly, ale nakonec mě nejvíc ohrozil přebíhající malý zajíček. Za Mimoní začalo jemně mžít a tak už jsem neviděl skoro nic. Do Jablonného jsem dorazil v 22:20, po 102km noční jízdy.
Druhý den, v sobotu, se nám do sychrava ani moc nechtělo. Kromě zadního kola mi přes noc ušlo i přední a tak jsem měl ráno dost práce. Nakonec jsme vyjeli a projeli plánovaný okruh kolem Česko-Německo-Polského trojmezí, 42km.
trojmezí
klikni na obrázek pro zvětšení

Večer jsme se krásně vyřádili na cyklodiskotéce s DJ Rourou, hlavně díky neformální a perfektní domácí atmosféře!
foto Míla Hrdličková

V neděli v 9:20 jsme na zpáteční cestu vyjeli čtyři, sice 2x lehce sprchlo, ale i sluníčko vysvitlo a jízda podzimní barevnou přírodou stála za to. Přes cestu nám přeběhl daněk s jedním parohem a stádo srnek, ovšem ve dne z toho problém nebyl. Ujel jsem 96km, 4:45.

1.12.
muzeum
Jarmark v Mělnickém muzeu, předvánoční přehlídka řemesel, bez asijských vetešníků.

Trhovkyně Klára

Ježíšek se blíží,
naše konta sníží,
budeme mít dárky,
na jídlo jen párky.

Po dopoledním jarmarku se několik cyklistů sešlo v Asijské restauraci, Michal 1/3 nám nastínil turistickou představu roku 2008.

klikni na obrázek pro zvětšení

15.12. pěšky Procházka Prahou, pod vedením Járy Jelínka. Šli jsme od polikliniky na Budějovickém náměstí na Pankráci ulicí Antala Staška, přes nejstarší Pražské sídliště, nyní Jardy a Míly bydliště na Ryšánku a Zemanku.

Z Branické skály byl zajímavý výhled na Barrandov.

Na hraně Branické skály, v pozadí Vyšehrad.

klikni na obrázky pro zvětšení
Na Dobešce jsme se ohřáli na předvánočním jarmarku. Kolem školy jsme přešli údolí Jeremenkovy ulice na Pekařku a Kavčí Hory k ČT a na vyhlídku nad Podolský plavečák. Kolem studentských kolejí na Děkance na Klikovku.
A tady byl v hospodě oběd. Obsluha přátelská, sqělá. Pstruh na mandlích dobře připravený, kostra šla vyjmout.
Ještě jsme obešli Vyšehrad, včetně všech vyhlídek a za šera jsme skončili u metra.

16.12. pěšky Procházka Prahou, pod vedením Járy Jelínka. Šli jsme od metra Holešovice, stromovkou kolem Vozovny, Rudolfovy štoly a Šlechtovy restaurace. Překročili jsme staveniště tunelu Blanka, který povede od Strahovského tunelu až na Pelc-Tyrolku. Přes mostek a pak lávku nad Vltavou jsme došli k ZOO a značně promrzlí jsme zalezli do restaurace na oběd. Obsluha neutrální, nemastná, neslaná. Knedlíky tuhé a vlažné, kachna naporcovaná neelegantně, snad sekerou?
Prohřátí a najedení jsme se vrátili přes Vltavu a po levém břehu prošli zpátky k metru.

21.12.
EU
Schengenský prostor pohltil i Česko. Hranice lze tedy překračovat kdykoli a na jakémkoli místě (samozřejmě ne přes soukromé pozemky a rezervace). Už půjde projít podle Švancenberského kanálu u Zadní Zvonkové na Šumavě, budou splavitelné splavné hraniční řeky, Evropa je naše, máme Alpy i moře!

23.12.
TKDČ
pěšky Procházka Prahou. Sraz byl ve 14:30 u Rudolfina na schodech.
Šli jsme po trase: Klárov – Staré zámecké schody – Nejvyšší purkrabství (výstava betlémů) – Hradčanské náměstí – Nerudova – pivnice „U Krále Barabantského“ (Thunovská 198/15).

29.12.-1.1. Silvestr Borotín. V sobotu jsme bruslili na zrcadlově lesklé ploše rybníka - zamrzal při bezvětří a bez sněžení, čímž vznikla plocha rovná a hladká jako sklo.

klikni na obrázek pro zvětšení
V noci na neděli nasněžilo. I já jsem si vyzkoušel na bruslích vypůjčených od Jirky a pak Táňy Blažků projet se po rybníce. Večer bylo i trochu promítání akcí roku 2007.
Silvestrovské pondělí Pavel vyráběl trubičky. Byla tu i snaha o tanec, tedy Míla Hrdličková s Járou a já s Helčou i děti, ale hlavní hvězdou večera byl Michal Sobíšek hrající na kytaru.

na kole V roce 2007 jsem na kole ujel  8 039 km a nastoupal  90 197 m. Další statistické údaje.

Nejsem-li autorem fotek, objeví se jméno fotografa po najetí myši na obrázek.